Avatar billede phunky Nybegynder
04. september 2004 - 02:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SP1 først og derefter SP2?

Jeg er ved at installere alt på ny efter at min pc crashede og har derfor hentet Service-pack 2(SP2). Bliver jeg nød til installere SP1 først, eller er SP2(266MB) en komplet pakke.
Avatar billede ksoren Nybegynder
04. september 2004 - 02:20 #1
Deres service packs er kumulative, så du behøver ikke sp1 først
Avatar billede tubber Juniormester
04. september 2004 - 08:14 #2
Man kan ikke være sikker, men til 2k og XP skulle det være i orden med kun sp2
Men sådan var det ikke til NT4 forklaring kommer her:

Du kan resikkere den annullere noget som gør noget i sp1 overflødig, men vælger man så at installere den ting seperat kan du resikkere at man står i den sitiuation alligevel.....

Her er et lille eksempel ang. winnt 4.0 workstation:
Jeg gik på en skole hvor vi havde winnt på vores bærbare (det var inden der kom 2k).
Når vi så skulle udvikle noget asp så skulle vi jo bruge en IIS og de fleste af os installerede den på den bærbare så vi altid havde den med til tog turen hjem og sådan noget......

Der skulle man installer WinNT sp2 og så skulle man installere IIS, så skulle man kører sp3 og kører hotfixes til IIS og så kunne man kører SP6.....
Kørte man SP6 med det samme kunne man godt installere IIS men ikke de hotfixes.....
Det er som sagt tilbage i 98 så jeg ved ikke om IIS til nt 4 er blevet ændret lidt.......
Avatar billede phunky Nybegynder
04. september 2004 - 12:17 #3
Problemet løste sig selv. Der er ingen dansk SP2 tilgængelig endnu så jeg har allerede installeret SP1. Med ADSL er det heldigvis ikke noget større problem.
Takker for hjælpen.