Avatar billede rexuz Nybegynder
04. september 2004 - 00:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NEC 2510A laver underlig fejl

Davs..

Jeg har en NEC 2510A brænder med firmware 2.16. Brænderen har virket fint ved de første 10-15 dvd skiver, men nu er den begyndt/gør det konstant. Den brænder fint skiverne, men det er kun brænderen selv og så en United DVD-Afspiller der vil læse skiverne. Dette problem er noget der er kommet og var der ikke i starten, der virkede skiverne fint på min Pioneer afspiller og i DVD-Drevet på computeren, men dette er slut nu  Har prøvet at slette nero og smide det ind igen, men sjovt nok virker det ikke. Har også prøvet med en tidligere version af firmware 2.06, men der var det samme problem  Når skiverne kommer i min Pioneer afspiller lyder det som om der er sten på skiven eller sådan noget, det lyder ihf. Ikke særlig godt.

Skal måske nok lige nævnes, at skiverne er af samme mærke som før og samme spindel. Den gør det faktisk med de 2 mærker jeg har hjemme. Prodisc og Bulkpaq.

Hvad kan det være? Defekt drev? Hvis det skulle tænkes hvordan får man så overbevist firmaet om det er et defekt drev? Det virker jo fint i sig selv.
Avatar billede freespace Nybegynder
04. september 2004 - 10:10 #1
Hvor gammel er den??

Har du prøvet med andre mærker skiver end dem du lige nævner??
Avatar billede rexuz Nybegynder
04. september 2004 - 10:12 #2
den er 2mdr. har ikke prøvet med andre en lige de skriver der. Udover CD-R skiver. Dem brænder den fint.
Avatar billede freespace Nybegynder
04. september 2004 - 10:26 #3
Jeg har samme brænder og jeg har en 3 år gammel philips dvd afspiller og der virker de heller ikke altid i dem jeg brænder, men en gang i mellem. Der er ingen logik i hvornår de virker. Men det er noget med at de ældre afspillere ikke kan læse brændte dvd'er så godt. Jeg tror heller ikke meget på at hvis du får den byttet til en at det så vil virke.

Forresten hvor finder man firmware opdateringer.
Avatar billede rexuz Nybegynder
08. september 2004 - 08:27 #4
Underlige problemer løses på underlige måder. Problemet blev løst ved, at formaterer. Hvorfor har jeg absolut ingen anelse om, men en ting har jeg dog at sig.. MICROSOFT..!!!
Avatar billede rexuz Nybegynder
08. september 2004 - 08:30 #5
Jeg søger bare på google efter nec 2510a bios eller tjekker jeg nec's hp..
Avatar billede freespace Nybegynder
08. september 2004 - 08:51 #6
Ok, det var heldigt