Avatar billede viperfx102 Nybegynder
03. september 2004 - 19:58 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Adobe pdf/udskriv 2 sider på samme side

Kan ikke få printet 2 sider ud på én side i Adobe Reader 6. Er det fordi man ikke kan eller?
03. september 2004 - 20:10 #1
Er det ved oprettelsen af pdf-filen, du mener?
Eller er det en eksisterende pdf-fil, du vil have udskrevet med 2 sider pr. ark?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2004 - 20:12 #2
det afhænger for det meste af printeren, hvis du har en printer der understøtter det, kan du få udskrivet flere sider på samme ark.
Ellers skal du lave PDF filen i f.eks. A5
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
03. september 2004 - 20:16 #3
Har en pdf-fil skal bare have skrevet den ud!
Det er intet problem hvis jeg f.eks. skal printe fra Word at få flere sider ud på én!
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2004 - 20:41 #4
Så prøv at gå ind i egenskaber for din printer og se der.

Hele ideen med pdf er jo netop mindre kontrol til brugeren, du kan ikke redigere, ændre, tilføje. Adobe Readeren er grundlæggende en reader. Derfor har du ikke de muligheder. Formatet PDF er lavet for at give forfatteren fuld kontrol med sit dokument, han kan endda forhindre dig i at udskrive overhoved.

Hvis du bor i nærheden af frederiksberg, så skal jeg gerne skrive den ud for dig, jeg har adgang til adskildelige meget store printere, der kan alt muligt