Avatar billede thuresensvej Nybegynder
03. september 2004 - 19:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål ang ram settings

Hej i min Bios står der ved Burst Lenght settings:

Users with 64 Bit Dq should use 4 Beats (man kan vælge mellem 4 og 8)

Hvad betyder 64 Bit Dq  ??
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. september 2004 - 11:30 #1
Læs her : http://www.nalanda.nitc.ac.in/industry/appnotes/xilinx/documents/xapp/xapp200.pdf

Burst lenght er den tid der er afsat til datainput/output. Er den for lang går det for langsomt, og er den for kort, så går det slet ikke, men læs referencen, og du bliver forhåbentligt klogere.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. september 2004 - 11:37 #2
These components are connected with a bidirectional
64-bit-width data (DQ) bus and source synchronous strobe
lines that compensate for the flight-time difference of each
module position.
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
04. september 2004 - 13:26 #3
Hvad er dit bud skal den stå på 4 eller 8 ?

System:

Athlon 64 3500+
Asus A8V Wifi bundkort
2x512 MB Mushkin PC3200 Ram special 2-2-2 dualset
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. september 2004 - 22:45 #4
I manualen står, at hvis du anvender 64-bit data line, så skal den stå på 4. det må så også betyde, at hvis du ikke anvender 64-bit data line, så skal den stå på 8.

Så du skal have fundet ud af, om din RAM understøtter 64-bit DQ.
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
05. september 2004 - 09:33 #5
http://www.danskdatasalg.dk/default1.asp?vis=vare&id=435&sek=RAM-Blokke&

det er disse jeg kører med...... men syntes ikke der står noget om de Understøtter 64-bit Dq
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. september 2004 - 09:58 #6
Prøv med 8, og se hvordan din rig kører.

Prøv derefter med 4 til sammenligning, og brug det bedste.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. september 2004 - 18:46 #7
Hva' så, virker det ? ? ?
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:23 #8
Lukker