Avatar billede use.kr Nybegynder
03. september 2004 - 15:59 Der er 5 kommentarer

Udskriftsproblemer med Canon i850

Jeg har fået en Canon i850, og har installeret den på min PC (XP pro) med USB-stik. Installationen er gået godt, bortset fra, at printeren ikke vil printe ud!
Der kommer følgende fejlmelding: "Tjenestefejl 5c00"
og det foreslås, at man sletter udskriftsjob,slukker printeren og starter op igen - med samme fejlmelding.
Hvad kan være problemet?

Jeg har forsøgt diverse afinstalleringer af printer, med ny opstart osv.
Avatar billede milter Ekspert
03. september 2004 - 17:59 #1
Har du fulgt vejledningen om tilslutning og installation af driver til punkt og prikke, og også hvordan man afinstallerer programmet?
Avatar billede use.kr Nybegynder
03. september 2004 - 22:10 #2
Ja, alt er fulgt til punkt og prikke.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 08:30 #3
Lidt søgning på nettet viser, at det kan være en fejl, som kræver et servicebesøg.

Før du gør det, så prøv dog at checke disse ting:

1:  Er printerhovedet korrekt monteret?

2:  Er der brugt korrekt type patroner, er de korrekt monteret, og sidder de på de
    rigtige pladser (altså sort patron i den holder, som er til sort)?

3:  Er der nogen ting, som blokerer papirfremføringen eller slæden med patroner
    (prøv at tænde printeren og åbn straks derefter låget til patronerne og se, om
    de bevæger sig frit fra den ene side til den anden)
Avatar billede use.kr Nybegynder
06. september 2004 - 10:12 #4
Ja-jeg har tjekket disse ting, og alt syntes i orden. Jeg har afmonteret både patroner og printerhoved og monteret det igen, men samme fejl kommer.
Så det kan godt være et service-besøg er løsningen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. september 2004 - 21:37 #5
Hvordan starter den, hvis du slet ikke har den koblet til en computer? - stadig fejl? (så har det ikke noget med computeren at gøre....)
Og hvis du har mulighed for at teste på en anden PC, kunne det også afklare, om det er et printer eller driver/spooler problem.