Avatar billede steffi Nybegynder
19. april 1999 - 00:00 Der er 15 kommentarer

I gang med Java ?

Jeg vil gerne i gang med at lære noget java på egen hånd, men hvad skal jeg brug af programmer og hvilken bog er den bedste (eller blandt dem) ?

Hilsen

Steffi
Avatar billede Slettet bruger
19. april 1999 - 15:05 #1
Gå en tur ned bibliotekket
Eller ring til teknisk forlag og spørg hvilke bøger de har om emnet.
Du kan også søge her på internettet og finde en masse spændende sider ang. emnet. Men hvis du er helt grøn hvad angår programmering så start med JAva Script selvom det ikke er det samme.
Hvis du ikke kender til C++ e.lign. så er der meget du skal lære.
Men hvad angår bøger kan jeg anbefale at du selv køber dem, så har du dem altid til at slå op i.
Men hvis det kun er til at lave små events på din personlige hjemmeside så lær Java script istedet, det andet lærer du ikke på 5 min.
Håber at ovenstående giver lidt respons på dit spørgsmål
God arbejdslyst Henning
Avatar billede jumper Nybegynder
19. april 1999 - 15:23 #2
Jeg vil give hj ret, du kan altid starte med Javascript.

Jeg har lagt nogle gode tutorials (lærebøger) ud på min hjemmeside, kig på www.larholm.dk/thor/javascript

Især "Javascript Made Easy" er nem at forstå og starte med. Senere kan du kigge på "dynamic Duo", der koncentrerer sig om kombinationen af Javascript, Style Sheets og Layers, også kaldet Dynamisk HTML.

/Thor
Avatar billede Slettet bruger
19. april 1999 - 15:51 #3
Kanon med din Lærebøger, tak fra en anden script fanatiker
Hj
Avatar billede jinxed Nybegynder
21. april 1999 - 11:21 #4
Ville bare lige takke Jumper/Thor fo sine tutorials,  Endelig igang med JavaScript : )

Jinxed
Avatar billede jumper Nybegynder
21. april 1999 - 19:20 #5
Det skal lige nævnes, at jeg ikke selv har lavet de lærebøger.

Det er blot en samling af de bedste, som jeg selv har fundet og brugt før i tiden til at lære Javascript.

Ved hver tutorial er der også et link til hvor den er hentet, så man altid kan finde nye opdaterede informationer. Jeg henter dog også selv nye versioner hver anden uge, og lægger dem på min hjemmeside :)

/Thor
Avatar billede ultik Nybegynder
21. april 1999 - 22:32 #6
Tjek http://www.mcp.com ud, vælg personal bookshelf fra menuen, her kan du læse faglitteratur til Computere, på engelsk, men stadigvæk utrolig godt !
Avatar billede ole Nybegynder
25. april 1999 - 10:01 #7
Du kan prøve med, bogen : java 2, som er skrevet af "Rogers Cadenhead.
den kan købes i GAD, og har ISBN nr. 87-7843-208-1. den koster 248- kr.
bogen beskriver de grundlæggende ting i java, så som erklæringer af variabler, brug af betingelser, løkker, osv.
god fornøjelse.
m.v.h. ole nielsen
Avatar billede michaelj Nybegynder
15. maj 1999 - 15:11 #8
PRØV
HTTP://WWW.SCRIPT.DK
Der er et gratis scriptkursus!

Michael jensen
Avatar billede max23 Nybegynder
03. juni 1999 - 09:41 #9
Hvis jeg var dig skulle du kigge hos Sun, der er dem der står bag Java. JavaScript er bare pseudo. Start med at kigge på http://java.sun.com/docs/books/tutorial/
en Java turtorial fra Sun.
Avatar billede fey.dk Nybegynder
03. juni 1999 - 14:23 #10
Java - How To Program (second edition) fra Deitel & Deitel er skam udmærket. Men den kræver nok forudgående kendskab til programmering i almindelighed (tankegange, logik osv.)

ISBN: 0-13-96249-1
Avatar billede fey.dk Nybegynder
03. juni 1999 - 14:35 #11
Med hensyn til hvilke programmer du skal bruge for at kode Java, er en teksteditor velegnet (især TextPad), og så skal du selvfølgelig også have Java Developer Kit installeret. Sidstnævnte er gratis og kan downloades fra Suns website. Det er ikke andet end en kommandolinie compiler, så det kræver ikke den store videnskab at bruge det.

Der findes en række visuelle værktøjer, men som altid er håndkodning at foretrække. Det lærer man også mest ved.

I øvrigt.. til Thor & Co.. JavaScript er ikke det samme som Java, så jeg forstår ikke rigtig relevansen af jeres indlæg.
Avatar billede max23 Nybegynder
03. juni 1999 - 14:42 #12
Jeg tror at Thor & Co bare vil score billige point
Avatar billede fri Nybegynder
12. juni 1999 - 23:42 #13
Hallo max23 det var vist dig der sagde at:
>Sun, der er dem der står bag Java. JavaScript er bare pseudo.
Java = sun.
JavaScript=Netcape.
Download jdk fra sun.
læs.
http://java.sun.com/docs/
og bliv rundtosset ihvertfald som nybegynder..
download evnt. rimilig god bog fra b.la.
http://www.mindview.net/javabook.html
Avatar billede fri Nybegynder
13. juni 1999 - 03:08 #14
UPS Sorry max23. Jeg læset sku' da forkert. Du sagde IKKE: javascript=pseudonym for java.
Men at javascript=pseudo sprog. (går jeg ud fra.
Og jeg klippede og klistrede end da.
He he Sorry ;o}
Henrik.
Avatar billede woodbase Nybegynder
01. april 2005 - 22:29 #15
Gå ind på www.javabog.dk

Her kan du læse det meste af bogen, når det bliver avanceret, skal du købe eller lede videre i nogle af ovenstående links.

God fornøjelse!