Avatar billede krohn Praktikant
03. september 2004 - 14:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer på LAN netværk

Jeg har lige noget her som jeg ikke forstår. Jeg har to pc'er på et lan netværk 1 stasionær som er forbundet til router/AP via kabel, og en bærbar som er forbundet til router/AP via trådløs. De køre begge WinXP Pro. De har begge ok forbindelse til internettet (WAN). De er begge medlem af samme arbejdsgruppe. De har samme submask, gatway. De har begge ingen fire wall (windows firewall er slået fra). De har begge delt C drev med retigheder til at ændre filer. Jeg kan se begge pc'er under "Netværkssteder". Jeg kan pinge begge pc'er.
Men når jeg prøver at åbne f.eks c drevet på den bærbare fra der stasionære, får jeg meddelsen at jeg ikke har retigheder, og jeg skal kontakte administratoren.
Avatar billede skau Nybegynder
03. september 2004 - 14:36 #1
sørg for at brugernavn og passwd erdet samme på begge pc, eller intast brugernav + passwd når du mapper dit drev
Avatar billede combay Nybegynder
03. september 2004 - 15:46 #2
Tjek at alle protokoller er de samme...
Avatar billede krohn Praktikant
03. september 2004 - 16:32 #3
Brugernavn og password behøver da ikke være det samme, men de er det her. Hvis jeg går ind for at mappe et netværks drev, så får jeg en time out.
Hvis protokoller ikke er de samme, ville jeg så kunne se begge pc'er under "Vis arbejdsgruppecomputer" ?
Avatar billede skau Nybegynder
03. september 2004 - 16:35 #4
Hvis ikke brugernavn og passwd er det samme skal du angive det når du mapper, derfor spurgte jeg
Avatar billede krohn Praktikant
03. september 2004 - 17:35 #5
Ja ok så er vi enige:)
Avatar billede screem_brille Novice
03. september 2004 - 20:46 #6
prøv at tilføj den anden computers IP til intranet zonen i internet explorer settings (kan gøres enten via selve IE, eller under internet settings i kontrolpanelet) (gør det på begge maskiner, med de korrekte IP adresser selvfølgelig)
Avatar billede benneharli Juniormester
04. september 2004 - 12:30 #7
Tjek lige under rettigheder for deling, at DU er tilføjet og der er sat flueben i alt. Det er nogle gange ikke nok at "alle" er tilladt.

www.roswall.com/exp/tillad.jpg
Avatar billede krohn Praktikant
05. september 2004 - 08:25 #8
Der er kun 1 bruger (administrator) på begge pc'er
Avatar billede benneharli Juniormester
05. september 2004 - 10:48 #9
Har du fjernet flueben i simpel fildeling under mappeindstillinger?
Avatar billede krohn Praktikant
09. september 2004 - 18:26 #10
Prøver lige noget af det i kommer med
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 22:07 #11
Er der sket noget?
Avatar billede krohn Praktikant
25. september 2004 - 22:45 #12
Næ ham der har computerne stående er i Italien, og kommer først hjem om en uge
Avatar billede krohn Praktikant
07. oktober 2004 - 10:53 #13
Har ikke fået chekket endnu. Men da det med sikkerhed ikke er noget af det i har skrevet om endnu så lukker jeg her, og må hvis det bliver nødvendigt vende tilbage