Avatar billede marcussen1 Nybegynder
03. september 2004 - 12:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Formateringsproblem med XP home

Jeg har en HD med XP home installeret, hvor der er en hel del problemer, og jeg vil have den formateret. Den er med NTFS, og jeg har tidligere formateret den helt uden problemer. Når jeg booter med cd'en i drevet, og bios i cdrom 1. device og kommer til den blå skærm, med "Hvid du vil installere XP nu. tryk enter" Når jeg har gjort det, står der "Installationsprogrammet fandt ingen HD på din computer" Er der nogen, der har en god ide?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. september 2004 - 12:30 #1
Kan du se at bios har fundet disken ?
Avatar billede benneharli Juniormester
03. september 2004 - 13:04 #2
Hvis du starter op på en windows 98 startdisk og skriver følgende hvor "ent" betyder tryk på entertasten

Debug *ent*
f 200 l1000 *ent*
a cs:100 *ent*
mov ax, 301 *ent*
mov bx, 200 *ent*
mov cx, 1 *ent*
mov dx, 80 *ent*
int 13 *ent*
int 20 *ent*
*ent*
g *ent*

skriver du helt nye sektorer på disken ALT ER VÆK og kommer aldrig igen

mov dx, 80 *ent*
her kan 80 skiftes ud med 81 hvis det er harddisk 2 osv.

dell har et værktøj der kan lave en bootdiskette der gør det hele for dig
Avatar billede benneharli Juniormester
03. september 2004 - 13:04 #3
Avatar billede marcussen1 Nybegynder
03. september 2004 - 13:05 #4
Hvordan ser jeg det? Jeg går ind i bios og hvad så...
Avatar billede benneharli Juniormester
03. september 2004 - 13:05 #5
Du skal køre f-disk bagefter
Avatar billede marcussen1 Nybegynder
03. september 2004 - 13:11 #6
benneharli, har du en adresse på det værktøj fra dell, så jeg kan downloade det
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. september 2004 - 13:37 #7
Afhængigt af hvilken bios du har, skal du derinde kunne se, at den kan "se" din HDD.
Hvis ikke andet virker kan Killdisk formatere din HDD og det endda fuldstændig. Du finder også en manual derinde.
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Ellers se - http://www.eksperten.dk/artikler/122
Avatar billede marcussen1 Nybegynder
03. september 2004 - 14:02 #8
victor-1........ jeg har hentet killdisk og brændt den på cd (der var ikke plads på en diskette)    hvordan bruger jeg den rent praktisk?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. september 2004 - 14:17 #9
Som jeg også skrev, findes der en manual på siden hvor du hentede killdisk *S*
Dene er her - http://www.killdisk.com/downloads/killdisk.pdf ;o)
Avatar billede benneharli Juniormester
03. september 2004 - 14:45 #10
Avatar billede benneharli Juniormester
03. september 2004 - 14:46 #11
Hmm... Ser ud til at eksperten har haft lidt problemer. Det er først nu jeg ser indlæg fra victor, selvom vi har skrevet samtidig.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. september 2004 - 03:15 #12
Nu er spørgsmålet jo afsluttet og du "benneharli", har fået pointene - fint nok *S*
Men hvor er det lige du ser, at vi har skrevet samtidig ?
Uanset hvor jeg kigger, er der ca. ½ time mellem vore kommentarer *S*
Avatar billede benneharli Juniormester
04. september 2004 - 10:26 #13
--> victor

Jeg kan godt se vi har skrevet på forskellige tidspunkter, men jeg har bare ikke set/lagt mærke til dine kommentare. Det kan selvfølgelig godt være at de har været der, men at jeg bare har siddet i mine egne tanker ;-p