Avatar billede security_him_self Nybegynder
03. september 2004 - 08:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Minimum hot fixes til win XP

Jeg har 5 maskiner som skal på netværket og have skubbet software på (bl.a. antivirus)

Er der nogen kender de hot fixes der som minimum skal på for ikke at få diverse viruser
Avatar billede espersen Novice
03. september 2004 - 08:14 #1
Men her er en mini-guide til installationen:
Sådan gør jeg ved WinXP-installation (eller repair):
Rækkefølge (uden internet forbindelse pga. risici for virus, trojanere m.v.!!!)

0. Backup af data, dokumenter, foretukne, mails osv.
1. WinXP-installation
2. Chipsæt drivere installeres (relevant for meget nye bundkort fx. nForce2) (ved ny install)
3. SP1a installeres
4. Update pakker installeres  (Kritiske + sasser update m.fl.)
5. Aktiver WinXP firewall (eller installér en anden software ditto)
6. Tager ghost/backup af konfigurationen (med Norton Ghost; men er ikke nødvendig)
7. Nu kan man gå på nettet og lave en WindowsUpdate
8. Tager endelig ghost/backup af konfigurationen som gemmes på d-drevet (men er ikke nødvendig)
9. Installere Antivirusprogrammer osv.

De vigtigste updates er (dermed sagt at du ikke må gå på nettet førend disse er installeret straks efter repair'en)
1. Sp1a
2. Samlingen med kritiske updates
3. SasserUpdaten

Microsoft WinXP1a : (vælg dit sprog og download filen på ca. 125 mb til d-drevet)
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp1/network.mspx

Update-pakke (samling af kritiske updates til XP; vælg dit sprog og download filen på ca. 10 mb til d-drevet) : http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da

Sasser-update (opdatering der hindrer Sasser-viruset ved at lukke huller i Windows)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=3549EA9E-DA3F-43B9-A4F1-AF243B6168F3
Avatar billede espersen Novice
22. september 2004 - 21:29 #2
hvordan går det ? er problemet løst eller kan vi hjælpe med mere ?
Avatar billede security_him_self Nybegynder
23. september 2004 - 10:15 #3
Jeg havde ikke brug for alt det, så jeg hentede:
WindowsXP-KB826939-x86-DAN.exe
og
WindowsXP-KB835732-x86-DAN.EXE

Tak for input
Avatar billede espersen Novice
23. september 2004 - 10:47 #4
det var så lidt ;o)