Avatar billede xneox Nybegynder
02. september 2004 - 19:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HD unreadable

Jeg har lige genindstaleret os (2000) samme os som før men nu er der en af mine diske jeg ikke kan få til at virke.
jeg finder den i bios og inde i computer management/ disk management. men jeg får bare besked om at den er unreadable.
Jeg har prøvet at skifte kabel og leje lidt med jumper men der er ikke noget der virker. jeg har sp 4. det er en seagate barracyda 7200.7 200gb. der ligger masser af data på jeg ikke har den helt store interresse i at miste. er der nogen der kender til denne fejl og hvad jeg kan gøre ved det. er der fks et program der gør at jeg kan rede dataen hvis det er disken der er færdig??
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.
Mvh Tom
Avatar billede bongholio Novice
02. september 2004 - 21:23 #1
Hvis du har prøvet alt andet kan du prøve at formatere den og så genskabe dataen med "Get Data Back"... men jeg kan ikke love at det virker!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
02. september 2004 - 23:00 #2
Tag et kik på PSInspector File Recovery - det er gratis. NB: læs betjeningsvejlednngen også.
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

En underlig fejl du har fået. Den forekommer desværre alt for tit, uden jeg på E.dk har set en forklaring på hvorfor. Har du haft dine øvrige diske tilsluttet mens du formaterede og instalerede 2000 påny. Mener det er sikrest at tage dem fra (IDE-kablet) og først tilslutte, når OS kører.

Håber du får gendannet dine filer.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. september 2004 - 23:13 #3
Partition Table Doctor er måske også et bud. Har ingen erfaring med det
http://www.ptdd.com/index.htm
Avatar billede xneox Nybegynder
03. september 2004 - 10:48 #4
tak for forslag, jeg prøver dem når jeg kommer hjem fra arb i morgen. håber jeg kan rede dem uden at skal til at formatere først.
Jeg vil også prøve at slå disken til en anden maskine.
Hvis en af dem du (halifax) forslog virket skal du nok få dine points.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. september 2004 - 11:10 #5
GetDataBack - for FAT32 eller NTFS filsystemet - betragtes som et af de bedste recovery programmer, men koster henholdsvis $69 og $79. Vigtigheden af ens data afgør om man vil ofre beløbet.
Find - læs om - programmerne her
http://www.runtime.org/
Avatar billede xneox Nybegynder
05. september 2004 - 20:42 #6
Så fik jeg løst prøblemet. Det var bare en driver til hd der mangler for at dem kunne køre over 137gb. jeg troede den automatisk var med i 2k sp4, men det var den ikke. fandt en lille program fra seagate der kunne fortælle mig at det var det der var problemet. men ellers mange tak for hjælpen.

\\ Tom
Avatar billede halifax Nybegynder
05. september 2004 - 23:53 #7
Nå! Så opret selv et svar og bagefter accepter det så spørgsmål ukkes.

Iøvrigt, første gang jeg hører der skal bruges en driver til diske over 137GB (eller 128GB binært). Her er det mere et spørgsmål om der er support for 48-bit LBA. Har du et link til programmet, eller til info fra Seagate?
Måske var det en driver til IDE controleren på bundkortet??
Avatar billede xneox Nybegynder
09. september 2004 - 19:38 #8
Det var et program der heder discwizard fra seagate. det sagde jeg manglet en driver til hd og tilbød at instalere den. jeg sagde ja og genstartet. så virket den.
Jeg tror ikke det var driver til bundkortet for jeg havde andre diske over 137gb som var slået til og virket(på ide)
Men mange tak for at du prøvet og hjælpe det satte jeg virkelig pris på

\\Tom