Avatar billede prec Nybegynder
02. september 2004 - 16:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Popup stjæler fokus

Jeg er ved at lave et lille program som kører i baggrunden på computeren og checker efter opdateringer i en database, ved opdatering kommer der en popup frem for hver ny opdatering, men disse popups stjæler fokus fra det man er i gang med, jeg har lavet popups som en windowsform.

Er der nogen der ved hvordan man enten får en windowsform til ikke at stjæle fokus eller kender en anden metode at lave en popup på?
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2004 - 17:14 #1
du kan eventuelt sætte et ikon i troy baren til at blinke med stor kontrast...
Avatar billede prec Nybegynder
02. september 2004 - 18:41 #2
det kan jeg sikkert, men det er ikke svar på mit spørgsmål eller noget jeg ønsker.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2004 - 19:12 #3
dit spørgsmål er hvordan du kan gøre brugeren opmærksom på noget uden at et stort fedt vindue popper frem i hovedet af han/hende?
Avatar billede prec Nybegynder
02. september 2004 - 19:51 #4
nej, du ved åbenbart ikke hvad fokus er, når et vindue får fokus betyder det at det bliver valgt og kommer forest frem i vindue heirakiet.
Avatar billede combay Nybegynder
02. september 2004 - 20:07 #5
det kan man da ikke ungå vis det skal være et nyt vindue, så skal du have en lille popuo messege til at komme op ligesom i msn messenger, eller ICQ...

Mvh André...
Avatar billede prec Nybegynder
02. september 2004 - 20:15 #6
ja det er jeg klar over, men det er derfor jeg spørger om det jeg spørger om ;)
Læser i overhovedet min problem stilling???
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2004 - 20:23 #7
nåå den skulle bare lige tolkes rigtigt... det er svært at svare på upræcise spm.
Avatar billede combay Nybegynder
03. september 2004 - 15:36 #8
hmm, det kan jeg heller ikke gøre ved...
Avatar billede philox Nybegynder
06. september 2004 - 15:42 #9
Kan du ikke holde styr på hvem der HAR fokus, og så efter pop'uppen sætte fokus tilbage?
Avatar billede prec Nybegynder
06. september 2004 - 16:18 #10
jeg har benyttet en lidt anden og måske ikke vildt god metode istedet, user32.dll indeholder en funktion der hedder ShowWindow, denne stjæler ikke fokus, så ved at lave en DllImport af den .dll, kan jeg kalde den isdet for den normale this.Show();