Avatar billede leneberger Nybegynder
02. september 2004 - 14:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brænderprogram til Mac

Jeg har en ekstern brænder, der skal brænde fra Mac - kan se brænderdrevet, men har ingen software.

Hvilket brænderprogram kan anbefales?

/Lene
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. september 2004 - 14:57 #1
Roxio Toast Titanium syntes jeg virker rigtigt godt, og er nemt at bruge.
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. september 2004 - 14:58 #2
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. september 2004 - 14:58 #3
Og hvis dit MacOS er nyt nok, burde du kunne bruge den funktion der er indbygget i det. Prop en tom cd i brænderen, træk de filer over på du skal bruge og vælg brænd i en af Finder-menuerne (kan ikke lige huske hvilken).
Avatar billede leneberger Nybegynder
03. september 2004 - 11:04 #4
Tak for svar.
Hvor nyt skal OS'et være? Jeg har version 9.0 og har prøvet at trække filer over på brænderen, men der skete nada. Sikkert fordi Mac ikke som Windows kommer og spørger, hvad man har tænkt sig at gøre. Lige nu er jeg på arbejde, men vil straks forsøge, når jeg kommer hjem til Mac'en.

Mac er jo i modsætning til Windows ikke lavet til idioter, det er bare et problem, når man ER en idiot... *griner højt*
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. september 2004 - 11:24 #5
Så vidt jeg husker (sidder ikke ved en mac lige nu) kræver det som minimum MacOS 9 - muligvis skal du op omkring version 9.2. Det skulle være ret nemt at kontrollere i hvert fald. Hvis du putter en blank cd i drevet spørger den i hvert fald om, hvad du har tænkt dig at gøre ved den. Her får du mulighed for at navngive den, og gøre den klar til brænding. Herefter vil den dukke op på skrivebordet som et medie du kan trække filer over på, for til slut at vælge "Brænd cd" under "Speciel".

Som sagt - det er off the dome det her, så jeg har ikke 100% sikker på det hele, men det er da derhenaf. Desuden kan jeg huske at der findes en "Toast Light" som kan det mest basale. Om det er noget der kan downloades gratis eller hvad ved jeg ikke, men det er i hvert fald en version Toast plejer at få sendt ud med nogle fabrikater af brændere.