Avatar billede klausman Nybegynder
02. september 2004 - 13:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anvendelse af ledig CPU kraft på netværk til rendering (Grid?)

Hejsa

Hvordan speeder man hastigheden op på en Rendering, kan man evt. anvende ledig cpu kraft på netværket? Jeg har nogle brugere som i stigende grad får opgaver der kræver rendering og der går en masse spildtid, når de bare skal lade maskinen stå og arbejde. Jeg ved ikke ret meget om det og jeg er ikke max bruger, men har læst meget lidt om "network rendering" i max, men er ikke klar over hvad det indebærer. Håber der er nogen som kan hjælpe!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. september 2004 - 13:18 #1
Spørg UD: http://ud.com/home.htm de udvikler teknologien bag Grid. Umiddelbart burde det være muligt, men netværkets hastighed vil begrænse dig.
Avatar billede overchord Nybegynder
02. september 2004 - 13:53 #2
Discreet har en ganske god stak checklister for hvordan du saetter distribueret/netvaerks rendering op enten med en manager eller server:
http://www.discreet.com/support/max/faq/answer.php3?prod=dddstudio&id=447#A1A1
Avatar billede klausman Nybegynder
06. september 2004 - 22:23 #3
Jeg har kigget lidt på brazil, den ser ud til at kunne "let" løse problemet. Er der nogen som har erfaring med den?
Avatar billede andersmn Nybegynder
22. september 2004 - 12:06 #4
bruger selv brazil til netværksrendering, og kan klart anbefale det frem for max. brazil deler blandt andet de enkelte frames op i mindre billeder, så det ikke nødvendigvis blokere en computer for en fuld rendering.
Avatar billede klausman Nybegynder
22. september 2004 - 21:28 #5
Jeg har endnu ikke haft mulighed for at teste brazil, er det kompliceret at sætte op?
Avatar billede andersmn Nybegynder
22. september 2004 - 21:34 #6
overhoved ikke
Det er meget nemmere at gå til end at skulle til at arbejde med max's netrender
du skal installere max'es manager osv. hvilket jo er til at overskue
så skal du sætte max til at gemme på et netværksdrev, der det samme for alle comps.
så skulle resten gå af sig selv
Avatar billede klausman Nybegynder
11. oktober 2004 - 20:48 #7
Det virker meget fornuftigt, vil du (andersmn) have nogle point!
Avatar billede klausman Nybegynder
05. december 2004 - 20:42 #8
Det vil du (andersmn) åbenbart ikke, så jeg lukker spm.