Avatar billede ingenting Nybegynder
02. september 2004 - 11:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Godt gallery script i php

Jeg leder efter et godt gallery script til mine billeder. Det skal kunne alle de der gængse funktioner som sådan nogle nu kan, bla. lave et gallery ud fra en mappe, selv lave thumbnails osv.

Jeg er hosted ved web10, så det sætter sine begrænsninger med hvad jeg kan bruge, bla.:

Safemode er aktiveret
Scriptet skal benytte sig af GDlib til billedmanipulation.

Nogle der kan hjælpe.

Og de skal være gratis at benytte!!
Avatar billede hammerhead Nybegynder
02. september 2004 - 11:41 #1
læs om 2 scripts som er testet på web10. Inkl. installationsvejledning og demo:

Coppermine: http://www.design4u.dk/readarticle.php?article_id=2

4images: http://www.design4u.dk/readarticle.php?article_id=3
Avatar billede ckh Nybegynder
02. september 2004 - 11:41 #2
http://coppermine.sourceforge.net/ kunne være en mulighed....
Avatar billede ingenting Nybegynder
02. september 2004 - 11:58 #3
Jeg tror jeg går efter coppermine.

Findes der et program som evt. via batch kan lave mine billeder "web-venlige". Altså passende størrelser, hurtige at loade men stadig pæne? Dem jeg har fra mit digital kamera er alt for store. Jeg kan se på web10 at de ikke må være mere end 1200x1200, hvilket mine er, og de fylder også over 1 mb stykket...
Avatar billede hammerhead Nybegynder
02. september 2004 - 14:27 #4
Avatar billede ckh Nybegynder
02. september 2004 - 14:27 #5
I Photoshop kan du lave en action der vil gøre det samme hver gang du afspiller den (f.ex. lave alle dine billeder til en bestemt opløsning/størrelse)
Avatar billede ingenting Nybegynder
23. september 2004 - 19:32 #6
Smid lige et svar begge to.
Avatar billede ingenting Nybegynder
11. december 2005 - 00:38 #7
Lukker