Avatar billede gozar Nybegynder
10. oktober 1999 - 23:04 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Resizer, minimere, maksimere vinduer når jeg fyre op under internet forbindelsen

Når jeg fyre op under min inet så begynder alle vinduer jeg her åben at resize, minimere og maximere 4-5 gange.. Min net forbindelse er også begyndt at lugge ned efter 4-5 min.. Hvad kan det skyldes???
Måske en virus??

Jeg har prøvet AntiVir Personal Edition men den fant ingen viruser!!!
Det skete faktisk lige efter jeg installerede anti virus programmet..

Så nu her jeg lige kørt houseCall, som heller ikke fant nogen spor af virus..

Er det bare windows der fucker fuldstændig op!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. oktober 1999 - 23:33 #1
ja
Avatar billede gozar Nybegynder
11. oktober 1999 - 01:24 #2
Yes... Yes... Yes... NO. NO.
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. oktober 1999 - 04:59 #3
Hvis du har mange browsere åbne på een gang, må du være tålmodig, selv med en hurtig processor og kun klikke een gang på det vindue, du nu vælger fra proceslinien, tror jeg den hedder - Den i bunden af skærmen. Hvis du netop ikke får nogen reaktion fra windows med det samme, er man jo tilbøjelig til at klikke igen og når så windows/modemet/systemet igen har tid, vil det typisk reagere på alle dine klik. Og idét du klikker på vinduerne i proceslinien, bliver de minimeret og maximeret. Reziset kan jeg ikke forklare...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. oktober 1999 - 07:13 #4
det er hans dobbeltklik på titellinien der resizer dem
Avatar billede winkill Nybegynder
11. oktober 1999 - 13:11 #5
Det kunne nu også være programmer som ICQ, NetLaunch, DeskAgent eller lignende der laver den slags, men jeg tror det næppe, så ville du nok vide det, for så har du selv skrevet (eller downloadet) et script der udfører alle disse til syneladende meningsløse funktioner.
Den med dobbeltclick på titellinien og multi -dobbeltclick på processlinien lyder langt mere realistisk.

Anyway, at du bliver smidt af nettet efter 4-5 minutter kan skyldes mange ting. For mange telefoner, svarere, nummervisere etc. på telefonlinien, kabler der krydser hinanden (hvem har ikke kabel-kaos bag puteren?!). Alt sammen er det med til at give en ringe forbindelse.

Den letteste løsning er init-strenge til dit modem. (Placeret i tekst-feltet "Yderligere indstillinger" som du finder i Denne Computer -> Netværk via modem -> Højre-click på din forbindelse og Egenskaber fra menuen -> Konfigurer -> Forbindelse (eller Tilslutning) -> Advanceret -> Yderligere indstillinger.

Har du eks. et 56k modem kan du prøve med AT&FS38=0S37=15 (Virker dette så prøv at ændre =15 til =16, eller mere, op til 19).

Giver ovenstående det resultat at puteren ikke kan finde modemet skal du bare fjerne det igen og genstarte, så funker det igen. Grunden er at modemet ikke kan lide den slags AT kommandoer, men det er den mest almindelige, og da jeg ikke ved hvilket modem du ahr kan jeg ikke gøre det bedre.
Avatar billede winkill Nybegynder
11. oktober 1999 - 13:12 #6
Med "Fjerne det" mener jeg selvfølgeligt init-strengen og ikke modemet ;o)
Avatar billede gozar Nybegynder
12. oktober 1999 - 22:44 #7
Det har ikke noget med modemet at gøre. Det har ikke noget med de programmer jeg har køerende ved siden af at gøre. Jeg clickker ikke for livet løs på menu bjælken. Problemet er at lige så snart jeg har ringet op og bruger & password er accepterte begynder vunduerne at minimere maximere..
Avatar billede fatboy Nybegynder
13. oktober 1999 - 00:50 #8
Ok.
Prøv at geninstallere windows OVENI den eksisterende installation. Så skal du ikke til at installere alle dine programmer igen.

Ja, for nu er det vel klart for enhver (medmindre der er noget, jeg ikke ved), at der ikke er noget virus. Det er blevet udelukket. Ergo er det windows der tér sig som et barn.
Avatar billede gozar Nybegynder
13. oktober 1999 - 12:51 #9
Gozar>> Jeg forslår at du formatere hd og installere win igen.

Ok Gozar. Tak for Tippet. Det tror jeg jeg vil gøre så :))))))
Avatar billede gyden.dk Nybegynder
30. november 1999 - 15:38 #10
Det kan jo være din comp. er så lang som at du har trykket en masse gange på dit internet og så lige pludseligt dukker browseren sku op.