Avatar billede dark-devil Nybegynder
01. september 2004 - 14:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskine

Hvordan fikser man en søgemaskine ligesom google.com ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. september 2004 - 14:44 #1
det fikser du ikke bare lige ;)
Avatar billede web-geek Nybegynder
01. september 2004 - 14:45 #2
Download en helt almendelig søgemaskine, feks. på www.thomaslunde.dk, også lav den til og søge efter "links" i din database.

"link" skal være alle de links der skal være feks:
n.dk - Netstationen
xup.dk - Another chat.
Osv.

Det var det.

Men "Hvordan" man laver den, skulle nok lægges i fri-debat kategorien!
Avatar billede dark-devil Nybegynder
01. september 2004 - 14:46 #3
prøver web-geek.. du får point
Avatar billede web-geek Nybegynder
01. september 2004 - 14:48 #4
Tak? - Men hvis det ikke virker skal du ikke beskylde mig for noget.

Og 130 point, er det ikke meget, for sådan et spg?
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. september 2004 - 14:53 #5
at lave en søgemaskine som google.com er ikke noget man bare lige laver sådan. Men hvis du bare ønsker en lille søgemaskine som søger på nogle af dine links, så er web-geeks svar udmærket :)
Avatar billede detox Nybegynder
01. september 2004 - 15:02 #6
Nu er der jo heller ingen grund til at lave en ny Google, når den er lavet i forvejen. Og det kan du sagtens drage nytte at i php, se fx denne artikel:
http://www.devshed.com/c/a/PHP/Using-The-Google-Web-APIs-With-PHP/