Avatar billede bloood Nybegynder
01. marts 2001 - 11:58 Der er 11 kommentarer og
7 løsninger

BIOS password

hey gutter så er der problemer min bios har jeg sat password på ..jeg kan godt koden men kan ikke skrive den :( plz hjælp tak
Avatar billede makse Nybegynder
01. marts 2001 - 11:59 #1
Prøv at nulstille bios!
Avatar billede senj Nybegynder
01. marts 2001 - 12:01 #2
Den jumber, der resetter bundkortet, virker næsten med statsgaranti, når du har sat jumperen i \"reset\"-position, skal du tænde maskinen, og lige lade den være tændt i ca. 10 sek.

Try It
Avatar billede senj Nybegynder
01. marts 2001 - 12:04 #3
Du kan noglegange også fjerne batteriet fra bundkortet - men ikke hvis der er flash eprom!
Avatar billede keysersoze Guru
01. marts 2001 - 12:04 #4
kan du ikke skrive koden? har du glemt at sætte tastatur til, eller hvad er problemet?
Avatar billede makse Nybegynder
01. marts 2001 - 12:05 #5
Eller tag en kig på den her side.

http://vampi.users1.50megs.com/bios.html
Avatar billede senj Nybegynder
01. marts 2001 - 12:06 #6
Forresten - husk at fjerne evt. ledninger og kabler. Eks. kan et netkable have nok standby spænding til at umuliggøre ideen.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
01. marts 2001 - 12:11 #7
Avatar billede no_doubt Nybegynder
01. marts 2001 - 12:11 #8
Avatar billede blood Nybegynder
01. marts 2001 - 12:34 #9
bloood >>
Hey! du har taget mit navn :-( Jeg kom først *g* :-)
Avatar billede cc2000 Nybegynder
01. marts 2001 - 13:48 #10
nogle der kan sige mig hvordan man får slettet bioskoden på en hp omnibook 2000cs ???
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. marts 2001 - 13:52 #11
Kan ikke skrive den.... afprøv dit tastatur på en anden computer.

Virker det?

NEJ:
Skaf et nyt tastatur. Eller tjek om der er bøjet et ben i stikket.

JA:
Tjek kablerne fra tastaturet ned til bundkortet.

Fejl?

Gør som Senj foreslår, men det burde ikke være nødvendig.
Avatar billede blazer Nybegynder
01. marts 2001 - 14:06 #12
FØR DU PRØVET NOGET ANDET!!

prøv at skriv

Ami

som password!
Avatar billede blazer Nybegynder
01. marts 2001 - 14:14 #13
r vel et svar.......
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. marts 2001 - 14:17 #14
Ami?
Hvorfor det?

Er det noget universielt du har hugget fra FBI?
Avatar billede makse Nybegynder
01. marts 2001 - 14:21 #15
Se mit link længere oppe.
Avatar billede tjmo Nybegynder
01. marts 2001 - 20:54 #16
prøv et nyt tastatur hvis deet ikke er det så lad være med at have kode på når det ikke hjælper noget. og alle kan alligevel slå den fra inde i biosen så bare slå den fra. og tænd computeren genstart den så derefter og gå ind i bios og lave et nyt password og se om det virker. men prøv det med tastaturet elle på dit eget tastatur på en anden computeer og hvis det virker der så er det din indgang til keybordet der er kortsluttet eller brandt af

mvh tjmo http://fotx.net/Tjmo
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. marts 2001 - 23:42 #17
prøv det her istedet for at ressette din bios, her står de fleste stanard kode ord til bios og andet godt
http://hackingtruths.box.sk/defaultpasswd.htm
Mvh WebmasterDK
Avatar billede bloood Nybegynder
07. marts 2001 - 21:26 #18
takker mange gange