Avatar billede emilt Nybegynder
01. september 2004 - 02:01 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

sp1 og sp2

To spørgsmål:

Kan jeg klare mig uden SP1 / SP2, hvis mine sikkerhedsprogrammer ellers er i orden (jeg bruger ikke outlook eller andre emailprogrammer), jeg har fundet ud af at jeg han en piratkopi...!?

OG: hvordan afinstallerer jeg outlook, det står ikke under tilføj/fjern programmer-menuen?
Avatar billede resten Nybegynder
01. september 2004 - 02:09 #1
Skaf dig af med den kopi så du kan få en fuldt opdateret maskine c",)
Avatar billede hcma Novice
01. september 2004 - 06:49 #2
iflg. min mening kan du ikke klare dig uden sikkerheds-opdateringerne, så gør som resten skriver. Og da du har en piratkopi, som du selv skriver, får du nok ikke yderligere hjælp herinde, da vi iflg. reglerne ikke må gøre noget ulovligt.
Avatar billede espersen Novice
01. september 2004 - 08:31 #3
se lige her hvad SP1 indeholder af rettelser:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsupport%2fServicePacks%2fWindows%2fXP%2fSP1FixList.asp

Det siger sig selv at det er dumt ikke at installere....
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. september 2004 - 09:28 #4
jeg tænker selv at den største sikkerhedsbrist i at have en kopi er at den som regel er cracket og at du i realiteten ikke længere aner hvad styresystemet foretager sig
derfor kan man have nok så mange sikkerhedsprogrammer kørende, hvis underlaget er usikkert gavner det vist ikke meget
Avatar billede emilt Nybegynder
01. september 2004 - 13:37 #5
OK, tak for hjælpen. Svar gerne...
Avatar billede espersen Novice
01. september 2004 - 13:54 #6
;o)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. september 2004 - 14:59 #7
;o)
Avatar billede resten Nybegynder
01. september 2004 - 15:05 #8
C",)
Avatar billede rom Nybegynder
01. september 2004 - 16:21 #9
sp2 vil kunne installeres på ulovlige kopier, så hvis du har samvittighed til at fortsætte kan du opdatere når sp2 frigives.
Avatar billede stig3 Mester
01. september 2004 - 17:42 #10
SP2 var på et tidspunkt meningen at man kunne installere på pirat kopier.
Det er lavet om.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. september 2004 - 18:20 #11
efter sigende vil SP2 have de samme bergrænsninger som SP1, men ikke _yderligere_ begrænsninger
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17715 og ikke mindst
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17739
Avatar billede hcma Novice
07. september 2004 - 16:09 #13
espersen >>  ved du om børnesygdommenene med SP2 er overstået ?
Avatar billede espersen Novice
07. september 2004 - 18:20 #14
ved det ikke : men kan ikke helt tro det. Bl.a. den liste over programmer som kan have problemer med SP2 - heraf bl.a. Outlook 2003 !
Avatar billede espersen Novice
10. september 2004 - 21:21 #15
talte lige med vores IT-chef ;han har lagt SP2 ind på 2 maskiner. Resultat: han kan ikke få liv i dem (XP vil ikke starte op) Tror det er en rigtig god idé at vente med at opdatere en kørende WinXP med SP1 + det løse.

Sidder lige nu på en sprit ny maskine, som har fået en ren WinXP + chiosætdrivere lagt ind - herefter SP2 - det kører som smurt !!
Avatar billede hcma Novice
10. september 2004 - 21:46 #16
espersen >> takker for oplysningen
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. september 2004 - 00:18 #17
jeg har lagt SP2 på 7 maskiner indtil videre (efter at have tjekket at de er rene og om der kører programmer på der kan skabe konflikt). alle 7 har klaret kuren uden prob.