Avatar billede kolme Nybegynder
10. oktober 1999 - 22:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærmkort virker ikke p.g.a. scanner

Mit skærmkort virker ikke når jeg har installeret min scanner - Jeg kan kun have 16 farver og en opløsning på 640*480. Mit skærmkort er Pixelview Riva TNT2 M64, men det tror jeg ikke har noget med sagen at gøre for der skete det samme med mit gamle grafikkort. Min computer fryser efter 1. reboot og når jeg så genstarter v.h.a. ctrl, alt, del kommer jeg ind i win98, men kun i den førnævnte opløsning.
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. oktober 1999 - 05:06 #1
Du vil nok se nogle, som mener dit graffikkort er skod, men jeg mener heller ikke, at det er problemet.

Du har sansynligvis opbrugt windows recourser, sådan at der mangler IRQ-er til din hardware. Det kan tit løses manuelt under system i kontrolpanelet, men det er en pest at gå i gang med.

Alternativt kan du, før du installerer din scanner, slå noget hardware fra. F.eks. netkortet eller hvad du nu kan undvære, men det er selfølge ikke nogen langtidsløsning.

Man kunne også eventuelt geninstallere windows, hvor al hardware er tilsluttet fra starten. Windows har på denne måde (med min erfaring) meget bedre chancer for at tildele recourserne smartest og på den måde kunne du så få det hele til at virke på een gang.

Alt ovenstående er altså skrevet med udgangspunkt i en hardwarekonflikt.
Avatar billede zemic Nybegynder
11. oktober 1999 - 09:10 #2
Grunden til opløsningen når du genstarter er fejlsikret tilstand...

Dit problem er at din scanner konflikter med en IRQ, prøv at gå ind i indstillinger for skærm og ændre IRQ, hvis du er bekendt med dette område, og derefter geninstallere din scanner...

Ellers geninstallere dit windows med at tilkoblet
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. oktober 1999 - 16:37 #3
ecco
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 16:54 #4
fjern skærmkort+skærm fra enhedshåndteringen. Geninstaller skærmKORTET før du genstarter. That should do it. :-)
Avatar billede kolme Nybegynder
01. august 2000 - 22:42 #5
Intet af alt dette virker - I må undskylde at jeg ikke har accepteret, er der en måde man kan lukke dette spørgsmål eller er der en der vil have nogle point - Nu har I jo været så hjælpsomme, selvom det intet hjalp.