Avatar billede slein Nybegynder
31. august 2004 - 17:51 Der er 11 kommentarer

mac pc netværk

Hej jeg får desværre ikke noget ud af de andres spørgsmål om emnet.Jeg har en pc med xp og en mac med os x 10.3.Jeg har sat et netværkskabel direkte mellem dem men de kan ikke se hinanden...jeg er temmelig blank med hensyn til mac !!! men kan godt sætte 2 pcére sammen...jeg vil virkelig gerne kunne dele nogle filer mellem de 2....er der nogen der kan hjælpe ??
Avatar billede slein Nybegynder
31. august 2004 - 19:24 #1
Kom nu please en eller anden
Avatar billede kado Nybegynder
31. august 2004 - 21:59 #2
pkt. 1. Du skal bruge et krydset netkabel eller købe dig en lille HUB eller Switch.
pkt. 2. På mac går du ind i Systemindstillinger/Deling, sætter kryds i Personlig arkivdeling og Windows deling. Fra PC'en kan du nu logge dig på Mac'en.
pkt. 3. Du kan på PC'en dele en mappe/drev og fra Mac'en logge dig på vha. Netwærksbrowseren eller via IP-nr.  og bruge dit login til PC'en
/kado
Avatar billede ferdinand.k Mester
01. september 2004 - 12:59 #3
Er du kommet videre her, eller har du stadig brug for hjælp?
Avatar billede slein Nybegynder
01. september 2004 - 14:08 #4
Jeg er lige på arbejde men prøver så snart jeg kommer hjem....håber det virker :)
Avatar billede slein Nybegynder
01. september 2004 - 17:32 #5
hej igen .jeg har ordnet indstillingerne på macén! er der noget der skal gøres på pcén ? hvad skal man skrive i netværksbrowseren på mac ?
Avatar billede slein Nybegynder
01. september 2004 - 17:33 #6
og skal man ha password sat til sin pc for at kunne komme ind fra mac ?
Avatar billede kado Nybegynder
01. september 2004 - 17:45 #7
I mac'ens netværksbrowser (under Finder/Gå/Opret forbindelse til server - skriver du din PC's IP-nr.
og jeg er sikker på, at det er nødvendigt, at du har pw på din PC, men ellers så prøv som gæst.

/kado
Avatar billede slein Nybegynder
01. september 2004 - 17:57 #8
ok ...skal jeg skrive ip.password eller hvordan...nu har jeg sat password på
Avatar billede slein Nybegynder
01. september 2004 - 18:10 #9
nu virker det skam.....du er jo genial...jeg siger mange tak for hjælpen
Avatar billede slein Nybegynder
01. september 2004 - 18:11 #10
hvordan giver jeg dig point ?????ha ha sorry
Avatar billede kado Nybegynder
01. september 2004 - 21:25 #11
Jeg lægger et svar og du accepterer.
I mac'ens netværksbrowser (under Finder/Gå/Opret forbindelse til server - skriver du din PC's IP-nr.
og jeg er sikker på, at det er nødvendigt, at du har pw på din PC, men ellers så prøv som gæst.

Takker for point.
/kado