Avatar billede maggie-christian Nybegynder
31. august 2004 - 17:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Com. stopper i hvisse spil

Hej folkens...

Jeg har en computer:
Pentium 4 3.0 ghz HT
Asus P4C800-e Deluxe bundkort
Sapphire Ati Radeon 9600 Xt 256 mb-ram
1024 mb samsung ram PC-2700
mm...

Men jeg har et problem, for når jeg spiller Doom 3 og C&C  generals, så stopper computeren bare uden varsel. I Doom 3 køre jeg i medium grafik, og computeren hakker ikke. C&C generals køre jeg i højeste grafik, men det burde mi computer også køre uden problemer.

Jeg har installeret Asus pc-probe(temperatur måler), og har sat den til at måle min temperatur mens jeg spiller C&C generals. Der viste den cpu 48 og bundkort 25 grader. Det vil jeg sige ikke er noget problem.

Som sagt er det kun i spil den gør det, sågar i Diablo 2 Lod genstarter den en gang i mellem.

Det skal lige siges at jeg selv har samlet min computer, og den har virket perfekt lige indtil for nylig. Der er kun blevet sat en DVD-brænder i siden, som jeg alligevel ikke bruger til at læse mine spil med.

Så nu står jeg her og spørger jer:

Hvad kan mit problem være?
Er det hardware eller hvad?
Og hvis det er hardware, hvilken slags?

Venlig hilsen Christian @ Maggie.

P.S. Jeg har tidligere fået nogle minidump fejl. Kan det have nogen betydning?
Avatar billede zenorph Nybegynder
31. august 2004 - 17:39 #1
Tror du har samme fejl som mig - pga. af grafikkortet - prøv at læse mit eget svar til sidst, med anden type driver. (( http://www.eksperten.dk/spm/534236 ))

Kan hentes på:
http://www.fpscentral.com/index.php?game=5&site=file_info&id=2290

Husk endvidere også at have installeret den sidste nye DirectX
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
31. august 2004 - 17:53 #2
Den eneste forskel er bare at du skriver, at din går ud af spillet, min skærm går bare i sort, og lyden sætter sig i hak(den samme lyd bliver gentaget i en uendelighed)...

Meget mystisk
Avatar billede zenorph Nybegynder
31. august 2004 - 17:55 #3
Det kan du have ret i - men det gjorde den i starten :-) Står der selvfølgelig ikke lige...
Men prøv lige at give det et forsøg med den anden driver og se om det ikke hjælper.
Husk nu at afinstallere den gamle først :-)
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
31. august 2004 - 17:58 #4
Jeg giver det et forsøg....
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
01. september 2004 - 01:09 #5
Må jeg spørge om din CPU er en Prescott ??
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
01. september 2004 - 01:11 #6
For Intel Forskriver 32 grader som en Passende temperatur for en p4 og prescott har en del varme problemer. Men tjek nu også lige om en bios update virker. :)
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
01. september 2004 - 01:13 #7
P4C800-e har også haft lidt ram komflikter forresten så tjek lige om dine ram står i asus'ses database over testede ram blokke :) held og lykke med det.