Avatar billede holm4700 Nybegynder
31. august 2004 - 00:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

16 bit windows undersystemet

Hey..
Jeg har fået en ordbog på min computer.. Jeg har haft programmet oppe at køre uden fejl. Da jeg tilfældigvis ville slå et ord op for et par dage siden, melder den fejl når jeg starter programmet:

"C:\windows\System32\Autoexe.nt. systemfilen er ikke egnet til at køre ms dos og microsoft windows programmer. Vælg "luk" for at afslutte programmet."

Jeg har afinstalleret programmet, og kan nu ikke engang åbne install filen uden at få fejl.

Kan i hjælpe?..

På forhånd tak!..

Mvh. Holm
Avatar billede nopsen Ekspert
31. august 2004 - 01:34 #1
det er fordi filen autoexe.nt kan være beskadiget, her står hvordan du nemt genopretter dem igen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767
Avatar billede gurumaster Nybegynder
31. august 2004 - 06:27 #2
Prøv at se om filen mangler. Gør den det kan du kopiere den fra c:\windows\repair til c:\windows\system32
Avatar billede holm4700 Nybegynder
31. august 2004 - 09:56 #3
hmm.. - har prøvet at kigge på siden, men går allerede i stå ved første trin:

"Insert the CD into the CD drive or DVD drive.
Click Start, and then click Run.
In the Open box, type cmd, and then click OK.
At the command prompt, type the following commands, pressing ENTER after each command:"

Kan i uddyvbe det lidt?.. Hviklen cd skal jeg smide i?
Avatar billede nopsen Ekspert
31. august 2004 - 11:49 #4
windows-cd'en.
Avatar billede holm4700 Nybegynder
31. august 2004 - 16:53 #5
Har prøvet at gennemgå de forskellige ting på siden.. - Men det virker stadig ikke..
Er der ikke én der kan gennemgå de forskellige trin på dansk, og gerne meget simpelt!?
Avatar billede holm4700 Nybegynder
31. august 2004 - 17:04 #6
Det skal lige siges at jeg kører med xp...
Avatar billede holm4700 Nybegynder
31. august 2004 - 17:07 #7
Når jeg har sat cd'en i, og skriver "expand CD-ROM Drive Letter:\i386\config.nt_ c:\windows\system32\config.nt" skriver den:

Destinationen er ikke en mappe: expand CD-ROM Drive Letter:\i386\config.nt_ c:\windows\system32\config.nt
Avatar billede nopsen Ekspert
31. august 2004 - 17:25 #8
der hvor der står CD-ROM Drive Letter, skal du skrive drevet istedet, hvis dit cd-drev for eksempel er D skriver du:
expand D:\i386\config.nt_c:\windows\system32\config.nt
Avatar billede holm4700 Nybegynder
31. august 2004 - 18:26 #9
Okay.. Så skriver den:

Der blev ikke angivet nogen destination til expand D:\i386\config.nt_c:\windows\system32\config.nt.
Avatar billede nopsen Ekspert
31. august 2004 - 23:03 #10
fandt endelig ud af fejlen, der skal være mellemrum mellem config.nt_ og c:\
Avatar billede holm4700 Nybegynder
01. september 2004 - 00:16 #11
yes, det hjalp.. jeg fik den til at kopiere filerne - Men den melder stadig fejl. Så jeg prøver at gå videre til næste trin..

Du skal have tak for hjælpen indtil videre..
Avatar billede nopsen Ekspert
01. september 2004 - 00:19 #12
ok lad os høre hvordan det går.
Avatar billede holm4700 Nybegynder
02. september 2004 - 15:59 #13
Jeg har erstattet config, og autoexe.. - der står at man skal kopiere command.com fra cd'en.. - På cd'en ligger der kun en "command.co".. har prøvet at flytte den over i system32, men programmet melder stadig fejl..
Avatar billede nopsen Ekspert
02. september 2004 - 17:06 #14
kan du ikke udpakke den på samme måde som de andre? hvis det går helt galt, så smid din mail så kan jeg sende dig min command.com, det burde vel virke.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
17. februar 2005 - 02:06 #15
Lukketid ?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
03. maj 2005 - 00:44 #16
Takker for points, fik Du løst problemmet ?