Avatar billede foebus Nybegynder
30. august 2004 - 23:54 Der er 24 kommentarer og
4 løsninger

Outlook - redde kontakter

Hej Eksperter

Jeg har en kammerats computer som har været inficeret med virus.
Den kan ikke starte, og derfor har jeg været nødt til at koble disken på min egen, og derefter rense den for virus. Men det har vidst sat sig på bootsektoren.

Min kammerat har haft outlook installeret, den der følger med officce 2K premium. Ved ikke hvilken version der er i den pakke, men gætter på outlook 2K...

Jeg skal redde hans kontakter, men de ligger ikke i en pst fil. Den eneste der findes er en der hedder outlook pst.
Jeg har reddet kontakter fra outlook express, så det er ikke noget med at han tager fejl af programmerne.

Outlook har ikke været brugt til nogen former for email, kun til adressekartoteket. I outlook.pst lå kun velkomstmailen fra microsoft.

Noger der ved hvor outlook kan have gemt alle disse adresser (40-50 stk) henne?

På forhånd tak.
Frederik
Avatar billede vejmand Juniormester
31. august 2004 - 00:01 #1
Måske du kan bruge noget her?
http://eksperten.dk/spm/486700
Avatar billede buddy45 Juniormester
31. august 2004 - 00:10 #2
Har du søgt efter *.pst eller kun kikket på default-placeringen?
Avatar billede foebus Nybegynder
31. august 2004 - 00:12 #3
Problematikken er ikke helt den samme.
Jeg har stadigvæk adgang til alle data på det daværende c drev. (eneste disk, og med kun denne partition i den maskine jeg har flytte disken fra.)

Jeg har fundet den oprindelige pst fil, men den indeholder ikke kontakterne eller adressekortene fra outlooken.

Så spørgsmålet går på hvor Outlook har gemt disse når nu de ikke ligger i pst filen.
Jeg har kkigget efter vfc'er og i wab filer men uden held. Der eksisterer simpelthen ikke en *.vcf på disken. i wab filen lå emailadresserne fra outlook express.
De bedste hilsner
Frederik
Avatar billede foebus Nybegynder
31. august 2004 - 00:13 #4
Buddy45 -> Jeg har søgt, og jeg har søgt i skjulte og i system mapper.
/Frederik
Avatar billede foebus Nybegynder
31. august 2004 - 00:13 #5
efter *.pst
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2004 - 00:16 #6
Her er en liste over de filer, Outlook kan lave, jeg husker ikke om 2000 stadig havde .pab, men det er da et forsøg værd at lede.

Outlook data files (mails) (.pst)
Offline folder file (.ost)
Personal Address Book (.Pab)
Menu and View Settings (.Dat)
Outlook Bar Shortcuts (.fav)
Default program settings (.inf)
Outlook contacts Nicknames (.nick)
Rules (.rwz)
Signatures (.rtf, .txt, .html)
Send/Receive Settings (.srs)

Alle hedder fra start Outlook f.eks. Outlook.pst

Man har nødvendigvis ikke alle filer, da det komme an på om man har ændret i de indstillinger der ligger der.
Avatar billede buddy45 Juniormester
31. august 2004 - 00:18 #7
Avatar billede vejmand Juniormester
31. august 2004 - 00:18 #8
Avatar billede buddy45 Juniormester
31. august 2004 - 00:19 #9
Der kan også ligge flere pst-filer og ikke nødvendigvis i standard mappen.
Avatar billede buddy45 Juniormester
31. august 2004 - 00:24 #10
->foebus: okay, så ikke dit sidste indlæg...
Avatar billede foebus Nybegynder
31. august 2004 - 00:26 #11
Hov-sa -> Jeg kan godt finde de forskellige filer, men kan stadig ikke finde dem som i outlook hedder contacts i nogen af disse.
Der findes dog ikke nogen *.pab, *.ost eller *.nick
Går ikke ud fra at de ligger i nogen af de ander du nævner.
Det kunne jo være spændende hvis jeg på en eller anden måde kunne lave en outlook installation oveni den gamle og finde det den vej igenne, men tør ikke rigtig da jeg nødig vil overskrive filen.
Det drejer sig altså om den mappe med adresser som findes ude i outlook shortcut baren under contacts. Ved egentlig ikke om det er det samme som dem der ligger i adressekartoteket?!?!?
Er stadig meget åben for ideer. :)
Avatar billede foebus Nybegynder
31. august 2004 - 00:31 #12
vejmand -> der findes slet ikke en pab fil i henhold til dit link http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;195719&Product=outIN1

Resten af linket omhandler vidst ikke så meget jeg kan bruge i denne situation...
Avatar billede vejmand Juniormester
31. august 2004 - 01:03 #13
Har gennemlæst en del artikler, de omtaler alle .pab filen.
Ved godt du skrev før, at du søgte i skjulte og i system mapper, men for en sikkerheds skyld: Gælder det også da du søgte efter .pab filen?
Ellers må jeg desværre erkende at jeg er blank.  ;-(
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 01:39 #14
Jeg har lige geninstalleret min pc, men i stedet for at importere sætter jeg mail op som var det en sprit ny outlook, når det er gjort og outlook har været startet så lukker jeg den igen, så har den oprettet en ny pst fil i følgende mappe:

C:\Documents and Settings\Brugernavn\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

der ligger outlook.pst, den sletter jeg så, og starter så outlook igen, her siger outlook at den ikke kan finde den og beder dig pege på den, der peger du på din gamle fil som du har lagt et sted......

Så skulle den gerne være der.....

Når man bruger import på pst filen mener jeg den kun tager mails, skal du importere adresser er det med noget andet i import toolet.....
Avatar billede foebus Nybegynder
31. august 2004 - 08:15 #15
vejmand -> jeg har også søgt efter .pab filer hvor jeg har søgt i skjulte og i system mapper.

tubber -> De ligger ikke, og jeg gentager ikke, i den eneste .pst fil der var på disken. Den hed ganske rigtigt outlook.pst men indeholdt kun en velkomstmail fra microsoft.

De bedste hilsner
Frederik
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 08:42 #16
hmmmm kunne tyde på at den pst fil der indeholdte data lå et andet sted end default, for det lydder til det er en sprit ny pst fil du sidder med :(
Avatar billede foebus Nybegynder
31. august 2004 - 09:37 #17
tubber -> Der er ikke andre diske / drev den kunne ligge på. Der fandtes kun én harddisk i den maskine der gik ned, og den var partitioneret med kun ét drev (altså C:).
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 10:31 #18
Har du chekket i disk mangement om der skulle være en tabt partition eller disk ?
hvis ikke adresser ligger i pst filen så skal de ligge i en pab fil som nævnt tidligere, det er filnavnet på windows adressekartotek
Avatar billede buddy45 Juniormester
31. august 2004 - 17:17 #19
Du skriver i indledningen at Outlook aldrig har været brugt til mails - hvilket forklarer Velkomsthilsnen. Lyder underligt at man så skulle opbevare sine kontaktpersoner der - i hvert fald temmelig svært at skrive mails til dem hvis man ikke bruger programmet...
Mon ikke kontaktpersonerne bare har været Windows adressebog (.wab) som bruges af Outlook Express?
Avatar billede foebus Nybegynder
01. september 2004 - 00:10 #20
budddy45 -> Jeg bad dig ikke beskrive hvordan min ven har benyttet sine kontaktpersoner, men alligevel... Kontaktpersonerne har været benyttet til et kartotek hvorfra der er udskrevet adresselabels til noget så gammeldaws som almindelig snail mail. Derfor den enkelte velkomstmail fra microsoft. Men hvor er resten af indholdet fra outlook?
De bedste hilsner
Frederik
Avatar billede foebus Nybegynder
01. september 2004 - 08:25 #21
Jeg har fundet en løsning...
Det som der var med den pst fil som lå fra den oprindelige outlook var at når jeg lagde den til i en anden outlook installation skete der ikke rigtig noget. Jeg kunnne kun se velkomstmailen. Jeg gjorde så det at jeg lavede en ren installation af outlook og startede den op. Da den havde været startet lukkede jeg den, og gik ind og slettede den default pst fil der nu lå, og erstattede den med den fra kammeratens computer. Vupti, så lå alle kontakterne der. Spørg mig ikke hvorfor de ikke kunne ses når den gamle pst fil blev lagt til som en sekundær, men kun når den blev lagt til som den første...
De bedste hilsner
Frederik
Avatar billede tubber Juniormester
01. september 2004 - 08:52 #22
Rart du fik det til at virke :)
Avatar billede foebus Nybegynder
01. september 2004 - 10:05 #23
Men vi skal jo have uddelt lidt point, og jeg tænkte at jeg ville fordele dem lidt mellem alle der har hjulpet i tråden her.
Så hvis vejmand, buddy45 og tubber vil lave et svar hver kan jeg fordele mellem jer alle sammen.

De bedste hilsner
Frederik
Avatar billede tubber Juniormester
01. september 2004 - 10:18 #24
Kommer her :)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. september 2004 - 13:27 #25
Oki da, tak for det.  c",)
Avatar billede buddy45 Juniormester
01. september 2004 - 18:24 #26
Godt du fandt dem.
- og takker !o)
Avatar billede vejmand Juniormester
10. september 2004 - 06:15 #27
Kan her lukkes?  c",)
Avatar billede foebus Nybegynder
10. september 2004 - 08:16 #28
Sorry, troede egentlig at jeg havde været inde og lukke...