Avatar billede k-jorgensen Nybegynder
30. august 2004 - 22:07 Der er 14 kommentarer

Knisiske tegn

hvordan skriver man Amanda med Knisiske tegn eller japanske tegn...
Avatar billede htmlkongen Novice
30. august 2004 - 22:14 #1
Har prøvet at lede men synes ikke at finde noget, prøv evt. at søge lidt på google under kinitiske tegn :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. august 2004 - 22:16 #2
http://www.takase.com/Names/NameInJapaneseA.htm
Katakana er det japanske alfabet til udenlandske ord og navne
Avatar billede henrikgn Nybegynder
30. august 2004 - 22:17 #3
Avatar billede htmlkongen Novice
30. august 2004 - 22:19 #4
godt svar doggy ;) Fed side i det hele taget :D
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. august 2004 - 22:20 #5
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. august 2004 - 22:34 #6
dvs. at Amanda består af tegnene for de her lyde: a, ma, n og ta

Der er to 'ekstra' streger ved "ta" - nok noget med at det så skal udtales blødere. Er ikke sikker på hvordan det fungerer
Avatar billede k-jorgensen Nybegynder
30. august 2004 - 22:38 #7
henrikgn du skal skrive et svar ellers kan jeg ikke give dig point hvis jeg vægler dit svar
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. august 2004 - 07:17 #8
Du kan ikke "bare" oversætte et navn til kinesisk
---doggy82 er inde på noget af det rigtige, oversættelsen vil bestå af
lydord samt, hvis det skal skrives på tegn og ikke pinyin (kinesisk version af vesterlandske alfabet) en forståelse af det kinesiske tegnset.

fx hedder jeg christian = vesterlandsk oversættelse bliver til Ke Li Si
(betyder noget i retning af "den der kom langtvejsfra og overvandt/sejrede)
og selve tegnene er 3 tegn, men hvis man "oversætter" den baglæns bliver det LANGT fra til christian :)

Hvordan det står til med japanske konverteringer hved jeg ikke ;)
Avatar billede k-jorgensen Nybegynder
31. august 2004 - 10:27 #9
det skal være tegn for det skal være en tato...
Avatar billede henrikgn Nybegynder
31. august 2004 - 10:59 #10
svar
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. august 2004 - 11:11 #11
hehe, et TATOO
ja så skal du nok få det oversat rigtigt
(ville være lidt rart ikke at skulle rende rundt med "armani, anders eller arne på skulderen;))

jeg kan godt finde en kineser her i Beijing som lan lave en RIGTIG
"oversættelse" til dig...?
;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. august 2004 - 11:26 #12
N.B http://www.easternheritage.com/freechinesenames/protect/mainpage.htm#

er komplet vrøvl... de fleste navne giver INGEN mening ;))
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. august 2004 - 11:27 #13
hvem vil f.eks gerne hedde "liggende ride-saddel" ???
Avatar billede doggy82 Praktikant
31. august 2004 - 17:40 #14
Ja den går altså ikke på kinesisk. Så skal man hellere finde tegnet for drage, blomst, sommerfugl - eller what ever - og bruge det.

Men på Japansk kan det lade sig gøre, da de jo har Katakana netop til det formål at kunne skrive udenlandske ord og navne.