Avatar billede ham_se17 Nybegynder
30. august 2004 - 19:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ftp via asp

hejsa

jeg vil gerne lave en løsning med asp hvor man skal kunne tilmelde sig en service.

ved tilmeldingen giver man et brugernavn og et password, og dette skal så bruges til en ftp server.

mit problem er nu hvordan jeg styrer dette via asp, altså, jeg gider ik og skulle oprette brugere manuelt via et ftp program, men via mysql og asp skal der være en automatisk registrering...

Jeg ved godt det måske ikke helt hører ind under dette forum, men jeg ved virkelig ikke hvor jeg skulle poste dette...

altså, en ftp løsning som er web baseret???
Avatar billede oskar Nybegynder
30. august 2004 - 20:22 #1
InetASP er vist ligedet du mangler http://www.serverobjects.com/products.htm#AspInet
nederst på siden
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
30. august 2004 - 21:46 #2
Med kursiv står der...

This component allows you to remotely GET and PUT files via FTP from ASP. Note: This is a server-side component and does not read client-side files. This is for strictly server-side file transfer.

så kan mine brugere jo ikke uploade deres egne filer med deres eget ftp program!
Avatar billede tobocom Nybegynder
31. august 2004 - 06:23 #3
Hvis det er din egen server, kan jeg godt lave et script til dig, der opretter dem som bruger på din server, og tildeler dem adgang til en ftp konto. Det er den eneste løsning jeg lige kender til.
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
31. august 2004 - 07:13 #4
Det er min egen server, og det må du meget gerne, hvis du har tiden og lyst til det... BAre så vi er enige skal det være sålesdes at brugerne kan bruge et ftp program til at uploade deres filer...

Hvilken ftp program vil du så lave et script til, IIS' eget frp server???
Avatar billede tobocom Nybegynder
31. august 2004 - 11:10 #5
Måden vi kan lave det på er ved brug at IIS egen ftp. Jeg er ikke klar over om du styre rettigheder md Active Diretory eller ved brug af lokal konti'es. Uanset skal du oprette Gruppe du eksempelvis kalder WEBFTP. Herefter skal give gruppen WEBFTP de rettigheder de skal have på den mappen de skal have adgang til. Så skal du oprette et virsuelt FTP-site på IIS'en du kan hvad du nu vil, hvor du peger den mappe ud brugerne skal have adgang til. Til sidst men ikke mindst skal du tilføje WEBFTP til dit default ftp site og slå anonym adgang fra.

Det script jeg så laver kan så oprette de nye brugere med deres kodere som brugere af dit domain, men kun med adgang til WEBFTP, og de kan nu tilgå med eget FTP-program, eller via IE med ftp://blabla.dk what ever.

Det er en lidt lang behandling, men den eneste jeg kender til, hvis de skal have adgang med eget FTP program.
Avatar billede tobocom Nybegynder
31. august 2004 - 11:13 #6
Jeg er ikke klar over hvor mange brugere du har, eller forventer, men den bedste og mest sikre løsning, vil være selv at oprette brugerne og give dem de rettigheder de skal have, når de tilmelder sig.
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
31. august 2004 - 11:55 #7
oki... det lyder som en lang proces... jeg har i mellem tiden fundet det her:

http://www.download.com/ODBC-FTP-Server/3000-2160-10253085.html?tag=lst-0-8

Det er en ftp server, som henter alle sine oplysninger via mysql, faktisk det jeg lige skal bruge, men er der nogen der kender til det, eller kender lignende programmer???
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
26. november 2004 - 14:31 #8
svar