Avatar billede anderx Nybegynder
30. august 2004 - 10:54 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

ang. flash

hey alle...
er der en af jer der kender et godt og nemt flash program :) for jeg kender ikke rigtigt selv nogen :) men håber en af jer kan hjælpe mig der
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. august 2004 - 11:08 #1
Altså flash er flash...

Hvi du skal lave flash må du bruge Macromedia Flash www.macromedia.com

Dog findes der små programmer som gøre nogle af rutinerne i Flash lidt letter...
Swish ... er en meget enkel og nem udgave af flash uden store muligheder som i Flash...
http://www.swishzone.com/

/rosenberg

ps. Hvis jeg var dig ( er jeg jo ikke.. men) så ville jeg bruge tid på Macromedia Flash MX... Du kan downloade en 30 dages trial på deres hjemme side www.macromedia.com
Avatar billede anderx Nybegynder
30. august 2004 - 11:12 #2
nice jeg takker jeg vil rode med det så :) stikker dig sq lige de point
Avatar billede rohaje Nybegynder
30. august 2004 - 11:13 #3
Der findes alternativer til flash for at lave swf'er. Men Flash er det bedste
Avatar billede rohaje Nybegynder
30. august 2004 - 11:14 #4
undskyld, havde ikke lige læst det hele. hehe
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. august 2004 - 11:19 #5
Skal ikke have point for gode råd ;)

anderx > Ja leg lidt med det!.... det er den bedste vej... læs nogle tutorials (søg på google)
Køb evt en IDG bog, GLOBE osv de køster under 100,- og giver en lille ide om hvor stort og hvor mange muligheder flash har ;)

HUSK fortvivl ikke hvis programmet virker for stort og uoverskueligt...
Jeg har arbejdet i flash i 4 år og er endnu ikke kommet til action script (et programmeringssprog som bruges til flash)

/rosenberg
Avatar billede anderx Nybegynder
30. august 2004 - 11:19 #6
hmm ja ok
Avatar billede anderx Nybegynder
30. august 2004 - 11:21 #7
hehe det er ok så ;) rosenberg
Avatar billede anderx Nybegynder
30. august 2004 - 11:21 #8
takker lige et par gange bukker og siger MANGE TAK ;D
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. august 2004 - 13:40 #9
er ikke helt enig med rosenberg her, for netop det der sker ved dette er opfordringer til piratkopiering forstået på den måde at når han så har leget med det i 30 dage og føler sig hjemme i programmet skal han ud og købe programmet for en mindre formue hvis det kun er til privat brug og til at at lege med.

Jeg ville hellere satse på at lærer et af de programmer evt swish som er lidt billigere at købe, og så blive et med det program. du vil alligevel (hvis det er flash til hjemmebrug) ikke få brug for de funktioner der er i Flash MX fra macromedia.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. august 2004 - 15:37 #10
A HVA!?

Citat:
Jeg ville hellere satse på at lærer et af de programmer evt swish som er lidt billigere at købe, og så blive et med det program. du vil alligevel (hvis det er flash til hjemmebrug) ikke få brug for de funktioner der er i Flash MX fra macromedia.

Mener du det ?!?!? host øv hmm
Kan jeg på ingen måde give dig ret i.....
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. august 2004 - 15:40 #11
det jeg mener er at hvis han bare vil lege lidt med det og se hvad flash kan og lave et enkelt banner til sin egen hjemmeside så er flash MX overkill, og vil måske ende i piratkopiering i sidste ende da privat personer som bruger et program en enkelt gang om ugen ikke har råd til macromedias produkt. og vil derfor skaffe det på andre måder.
Hvorfor så ikke vælge swish og bruge det til de ting man skal lave?

Jeg er selvfølgelig enig at flash MX er langt mere funktionelt og klart det program man skal bruge hvis man ønsker at arbejde med flash til dagligt og evt tjene penge på det.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. august 2004 - 15:42 #12
Efter min personlige mening syntes jeg faktisk at Flash var lettere og lære... Det ligner mange programmer og for en nogen lunde stabil windows/mac/program bruger tager det ikke lang tid at lære programmet at kende...

JEG kunne aldrig finde på at opfordre til piratkopiering!

Og så ville jeg aldrig anbefale et dårligere program bare fordi det er lettere!!
Det er blot min holdning... Kender mange som blot er startet med at lave en hjemmeside i flash og som nu sidder og laver spil og tegnefilm...

/rosenberg
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. august 2004 - 15:45 #13
jeg har på intet tidspunkt sagt at swish er lettere at lære og hvis jeg har var det ikke min mening.
Det jeg mener er at personligt ville jeg ikke ofre 2500 (troede faktisk det var dyrer ) hvis det bare var et program ejg brugt sjællendt.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. august 2004 - 15:46 #14
Det kan du godt have ret i, men ud fra spørgsmålet svarede jeg blot efter hvad mit hjerte svarede FLASH!!!!!!
Men Hvorfor ikke prøve flash i 30 dage? Kunne være at han var en ny kanon!
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. august 2004 - 15:48 #15
trible-x > Vi forstår hinanden ;) forsat god dag ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. august 2004 - 15:48 #16
jo selvfølgelig det var intet kritik mod dine indlæg, det var bare min mening, fordi når man har brugt programmet 30 dage og føler sig hjemme i det hedder der altså pung ud med 2500 og hvis man ik gør det må man jo til at bruge en piratkopi, for de færeste mennesker gider lærer et nyt program når de allerede har sat sig ind i det første.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. august 2004 - 15:50 #17
Tror faktisk det vil være en fordel at have 30 dages flash erfaring inden du begynder at kaste op i swish ;0)
da man får en overordnet indblik i flashens verden!
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. august 2004 - 15:52 #18
ja korrekt men hvorfor ik bare starte ved swish ;) men jo vi er jo i bund og gurnd enige :) nu har spørger, lidt at tænke over inden han vælger :)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. august 2004 - 15:53 #19
ja :D
Avatar billede imp Nybegynder
03. september 2004 - 05:18 #20
Hvis du føler dig mere hjemme i Adobes programmer kunne du jo prøve LiveMotion... http://www.adobe.com/products/livemotion/main.html Det kan ikke helt det samme som Flash, men det er jo en smagssag... Personligt er jeg selv til Flash og kunne aldrig finde på at bruge LiveMotion, men kunne godt forestille mig at der er nogen der ville føle sig mere hjemme i det pga. de f.eks har brugt PhotoShop...

Mvh. imp