Avatar billede jepper Nybegynder
28. februar 2001 - 22:05 Der er 13 kommentarer og
6 løsninger

Problem med netkort

Hejsa

Jeg har lige sat et nyt netkort i en maskine, og der ser ud til at være forbindelse til bundkortet. Dioderne lyser ihvertfald...
Men windows vil ikke genkende kortet, jeg kan godt installere driveren, men hver gang windows starter, melder den, at kortet ikke fungererer.

Det er et 3COM Ehterlink 10/100 model 3C905-TX

Nogen der har forslag??
Avatar billede makse Nybegynder
28. februar 2001 - 22:08 #1
Windows version ?
Avatar billede makse Nybegynder
28. februar 2001 - 22:13 #2
Har du prøvet at sætte kortet i et andet slot?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. februar 2001 - 22:16 #3
her kan du hente de nyeste drivere til kortet
http://support.3com.com/infodeli/tools/nic/3c905.htm
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. februar 2001 - 22:25 #4
Har du fjernet de gamle drivere inden dette?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 22:28 #5
Hvilket OS?
Avatar billede makse Nybegynder
28. februar 2001 - 22:45 #6
Avatar billede makse Nybegynder
28. februar 2001 - 22:45 #7
Cehck = Check
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. februar 2001 - 23:15 #8
hvad er det for en fejl meddele windows giver dig?
Avatar billede codebase Praktikant
28. februar 2001 - 23:35 #9
gå ind og slet alt under netværksopsætning, uden at genstart hvis den vil det.
når alt er slettet, sletter du selve kortet, genstarter maskinen installere den rigtige driver så skulle det virke :)

_codeb@se.
Avatar billede codebase Praktikant
28. februar 2001 - 23:37 #10
inden du kan installere selve kortet, skal du lige sikrer dig, at alt andet er installeret korrekt.
Gå ind i egenskaber for denne maskine, der skal alt være installeret korrekt.

_codeb@se.
Avatar billede knightdear Nybegynder
01. marts 2001 - 10:05 #11
Hvis det er et gammelt ISA kort, så sidder der en BIOS på kortet, der bestemmer hvilke adresser, kortet køre på (IRQ). Dette skaber tit problemer under windows, dette ændres ved at hente drivere fra 3com, sammen med de drivere får du et lille dosprogram du skal køre... SKAL startes i dos-mode... Her kan du sætte det hele op, og så skulle der være en mulighed for at det virker :o)

KnightDear
Avatar billede hotpop Novice
01. marts 2001 - 10:37 #12
start en dosprompt og skriv ping 127.0.0.1 - denne komando tjekker om der er kontakt til kortet.
Et godt resultat ser sådan ud:

Microsoft(R) Windows 98
  (C)Copyright Microsoft Corp 1981-1999.

C:\\WINDOWS>PING 127.0.0.1

Pinger 127.0.0.1 med 32 byte data:

Svar fra 127.0.0.1: byte=32 tid<10ms TTL=128

Ping-statistikker for 127.0.0.1:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
    Mindst = 0ms, størst =  0ms, gennemsnitlig =  0ms

Avatar billede knightdear Nybegynder
01. marts 2001 - 10:40 #13
hotpop >
Det giver et ret ubrugeligt svar, eftersom det er en intern adresse, der kun viser at computeren kan finde sig selv, pingen rører ikke ved netkortet, og er derfor ikke særligt brugbart...

KnightDear
Avatar billede hotpop Novice
01. marts 2001 - 10:41 #14
pingen pinger netkortet og viser om der kontakt til kortet som jeg skrev.
Avatar billede hotpop Novice
01. marts 2001 - 10:50 #15
knightdear> sorry du har ret. huskede forkert.
Avatar billede knightdear Nybegynder
01. marts 2001 - 10:53 #16
hotpop >
Godt så :o)
Alle tager fejl, en gang i mellem :o)
KnightDear
Avatar billede perp Nybegynder
01. marts 2001 - 20:30 #17
Jeg vil oxo prøve det med at sætte det i et andet slot (hvis PCI) da der på nogle motherboards deles IRQ mellem onboard devises og PCI slots f.eks. onboard lydkort, ATA controller og Grafikkort =)
Avatar billede jepper Nybegynder
03. marts 2001 - 10:35 #18
Tak for svarene allesammen, og undskyld den lange responstid. Jeg har fundet ud af hvad der var galt, det var et pci-slot, der ikke fungerede...sådan kan man jo være uheldig. :)

Men I kan få lov at dele pointene.

/Jepper
Avatar billede zeth Nybegynder
10. marts 2001 - 21:42 #19
mjello? ping 127.0.0.1 laver ingen loopback vel? ping din rigtige IP..