Avatar billede bongi Juniormester
28. februar 2001 - 22:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

demote PDC til memberserver

Hvordan demoter man en PDC til Memberserver ?

Jeg har en gammel PDC fra et gammelt domæne med samme domænenavn, jeg gerne vil have til at være backupserver, men har naturligvis allerede en PDC på domænet, kan jeg demote den til memberserver ? og hvordan ?
Avatar billede k_la Nybegynder
28. februar 2001 - 22:43 #1
Det letteste ville have været at den nye blev sat op som BDC og derefter promotet til PDC - når du nu har en ny PDC og en gammel PDC - vil SID\'en være forskellig - det vil give dig problemer - du kan prøve at rette det i regedit32 (server role tror jeg nok det hedder - finder lige en link) , men den bedste løsning er en geninstallering af den gamle server, men som BDC.
Avatar billede k_la Nybegynder
28. februar 2001 - 22:48 #2
Du kan bruge oplysninger fra dette tip på
http://www.supportweb.dk/support/microsoft/winnt/tips/tip0038.asp

med regedit32 er det her:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\Security

Vælg her Security / Permissions og bekræft at Administrator gruppen har Full Control til dette og alle underfelter !

Find herefter :

HKEY_LOCAL_MACHINE\\Security\\Policy\\PolSrvRo

... og ændre feltet <intet navn>\'s værdi fra: 03000000 til 02000000 - hvor 3 indikerer Primary og 2 indikerer Backup.

Avatar billede flwe Nybegynder
01. marts 2001 - 12:08 #3
Du kan blot benytte en værktøj som hedde u-promote. Med det kan du næsten lave hvad som helst hvad angår NT 4 domain og member servere.

http://u-tools.com/UTools/UPromote_ntfaq.asp

Hilsen
Flemming