Avatar billede cogitans Nybegynder
29. august 2004 - 15:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Firewall i XP

Hvor checker man, om den indbyggede firewall er aktiv?
Avatar billede cillas Nybegynder
29. august 2004 - 15:58 #1
Du tager egenskaber for din netværksforbindelse (Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelse -> Egenskaber for LAN-Forbindelse).

Vælg "Avanceret".

Her skal der være flueben i "Beskyt computeren og netværket ......"
Avatar billede cult Nybegynder
29. august 2004 - 16:07 #2
Hvis du har installeret Service Pack 2, skal du i Kontrolpanel --> Security Center --> Windows Firewall.
Avatar billede cogitans Nybegynder
29. august 2004 - 16:50 #3
Mit bundkort er Asus A7V8X. På et bundkort er der noget halløj med netkortet, som reulterer i, at jeg har 3 netværksforbindelser. Og der er ikke en "avanceret" fane i egenskaberne i nogle af de 3 netværksforbindelser.

Jeg har installeret alle opdateringer til Windows Xp. Så burde jeg ikke have installeret SP2 på den måde så? Jeg har nemlig ikke noget "Security center". Hvor kan jeg ellers downloade SP2? Altså URL'en...
Avatar billede cult Nybegynder
29. august 2004 - 17:28 #4
Avatar billede cogitans Nybegynder
29. august 2004 - 18:02 #5
Mit system bygger på en dansk version af XP. Og inde på det link dér, der kan man ikke vælge "dansk". Normalt kan jeg ikke installere opdateringer, som ikke er på dansk. Får jeg så også det problem i dette tilfælde?
Avatar billede cult Nybegynder
29. august 2004 - 18:23 #6
Den danke servicepack 2 udkommer først engang i september så vidt jeg husker....
Jeg bruger selv engelsk XP, jeg tør ikke sige om du kan bruge den engelske servicepack.
Avatar billede the_mazter Nybegynder
29. august 2004 - 18:25 #7
det kan du ikke. Engelsk sp2 til engelsk XP (og på samme måde med dansk)

/mazter
Avatar billede cogitans Nybegynder
30. august 2004 - 07:03 #8
okay så - men nu tilbage til firewallspørgsmålet igen... ;-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. august 2004 - 10:09 #9
[Microsoft - Beskyt din computer - guide]:
http://www.microsoft.com/danmark/security/protect/default.asp

Men ellers det som <cilas> 29/08-2004 15:58:54 har skrevet...
Avatar billede cogitans Nybegynder
30. august 2004 - 11:46 #10
Mht. <cilas> 29/08-2004 15:58:54 må jeg jo nok henvise til mit eget indlæg fra 29/08-2004 16:50:35.....