Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
29. august 2004 - 15:35 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

god gamer fladskærm

hej eksperter.

jeg har i sidne og investere in en fladskærm, da jeg er træt af hz mulighederne i min bærbar skærm..
jeg leder derfor efter en seriøs god fladskærm til at spille på

nogle der har nogle forslag til en god skærm
priser mellem 4000-4500kr
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
29. august 2004 - 15:40 #1
Puhaa, jeg skal også have fat i en efter den 1. så jeg lytter meget med i dette spørgsmål :)
Avatar billede mjense173 Nybegynder
29. august 2004 - 15:40 #2
Fladskærme er ikke gode at spille på, da deres opdateringstid er for langsom. Køb en normal med billedrør.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2004 - 15:42 #3
Denne har 12ms opdateringshastighed, den kan du sagtens spille på http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91469 det er en Samsung et kanon godt mærke :-)
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
29. august 2004 - 15:46 #4
12ms? jeg plejer og kikke efter hz på omkring 72/75 men det er måske helt forkert
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
29. august 2004 - 15:49 #5
jeg har et monster af en bærbar. men når skærmen det sidder på ikke er særlig god, og ikke kan gå højere end 60 hz.  er det ikke så fedt og spille de nye spil med
Avatar billede pureshit Nybegynder
29. august 2004 - 15:51 #6
Har selv lige købt denne:
Avatar billede pureshit Nybegynder
29. august 2004 - 15:51 #7
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
29. august 2004 - 15:53 #8
hvordan er hz mulighederne på den skærm? er den til og spille på

er ved at gå kold over at min kæmpe bærbar ikke kan trække doom3
Avatar billede pureshit Nybegynder
29. august 2004 - 15:58 #9
Faktisk så har jeg endnu ikke fået købt et svin af en computer, så jeg har kunnet teste skærmen fuldt ud. Har ikke lavet andet end at surfe på nettet osv. Imorgen tager jeg op til en kammerat med skærmen og tester den i Doom 3 og Farcry. Jeg har læst på nettet at den skærmen skulle køre flydende i de spil. Så jeg kan da lige vende tilbage til dig imorgen med en lille anmeldelse :)
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
29. august 2004 - 16:02 #10
ville være kanon. har skærmen ikke noget og sige når det kommer til hvordan spil de køre?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2004 - 16:20 #11
jeg har VievSonic VP171b 17"
http://www.eksperten.dk/priser/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H008760

Den er oplyst til 16ms, hvilket passer ved 60hz, men ved 75hz ligger den omkring de 13/14ms ifl. TFTtest (jeg har også prøvet det program på min skærm og får samme resultat som hardware-test)

review af den
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2681

Jeg spiller Painkiller og Doom3 på den uden problemer på den
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
29. august 2004 - 16:23 #12
jo lavere ms jo bedre?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2004 - 16:25 #13
Ja :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2004 - 16:33 #14
hattori-hanzo => Er det som du har tænkt dig at sætte skræmen til din bærbare?
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
29. august 2004 - 18:17 #15
ja. jeg har tænkt at¨på at sætte den til min bærbar.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2004 - 18:40 #16
fordi du ikke kan få din skræm over 60hz?
Min Insprion 8100 kan kun køre med 60Hz, og har aldrig oplevet problemer med ghostning eller noget, og ifl. TFTtest så ligger den på 16ms.

eller er det for at bruge den bærbare som stationær, hvor du bare tilslutter mus, tastatur og skærm til og bruger dem istedet for den bærbare's.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
30. august 2004 - 19:27 #17
hehe. det er det også det jeg har tænkt på at gøre, når jeg lige får en ordenlig skærm. :)

skal bare lige finde ud af hvilken
Avatar billede pureshit Nybegynder
31. august 2004 - 00:49 #18
Så fik jeg testet min skærm hos en kammerat, og den kørte uden problemer i Doom 3 og farcry. Så den virker kanon!
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. august 2004 - 14:33 #19
hvor stor var computeren i testede på.?

jeg har en inspion 8600
intel celeron 1.7
1024 ddr ram
geforce fx go 5650 128 ddr
burde det ikke kunne køre godt nok så, hvis jeg fik en ordenlig skærm?
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. august 2004 - 14:33 #20
sry . intel centrino 1.7
Avatar billede pureshit Nybegynder
31. august 2004 - 14:43 #21
Puha, det var en AMD 64 bit 3000+, Geforce 5900 ultra m 256 mb ram, (Er ikke sikker på hans ram, men tror det er) 2x512 DDR pc3200.

Nu kan det altså godt være at der mangler noget "FX" og lignende betegnelser i min beskrivelse, men jeg er altså ikk hardcore hardware nørd :)
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. august 2004 - 14:57 #22
okay. jeg giver point når jeg har fået et resultat med en skærm sat til
Avatar billede pureshit Nybegynder
31. august 2004 - 15:01 #23
Vil det sige at du er kommet frem til hvilken skærm du vil have, eller går du stadig og overvejer.
Det skal forresten lige siges, at jeg nu har siddet og leget lidt med Hz osv. Det højeste jeg kan få den op på er 1280*1024 32 bit 75 hz
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. august 2004 - 15:25 #24
hattori => Er der galt med den skærm der sidder på din bærbare, andet end at den kun kan køre i 60hz?
Jeg kan ikke se/mærke nogen forskel om jeg køre i 60hz eller 75hz på min TFTskærm, forskellen er kun noget jeg kan måle (de 2-3ms)
Avatar billede pureshit Nybegynder
31. august 2004 - 15:27 #25
rkhdk => Det samme her  :)
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. august 2004 - 15:28 #26
jeg har haft erfaringer med spillet never winter nights. at hvis jeg køre med 60hz hakker det på min computer. men sætter jeg den op til at køre 72/75 køre det flydende

men det kan da også være at jeg skal ha fat i en almindelig skærm
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. august 2004 - 15:33 #27
det er så når du har haft en skærm sat til den bærbare og den eksterne skærm (går ud fra det var en alm. skræm CRT) kørte i 72/75hz at den så kørte flydende?
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. august 2004 - 15:57 #28
jep. men jeg har ikke haft en crt skærm sat til min bærbar inu- men på min gamle computer med crt skærm, kunne jeg vælge bedre hz, men det kan jeg ikke med den tft skærm der er på min bærbar nu
Avatar billede belzebub Nybegynder
13. september 2004 - 19:15 #29
Tror at i skal vente lidt, der findes ingen fladskærme der er gode til spil endnu, tror heller aldrig der kommer nogle.
eller måske men så er de også meget dårlige!
Avatar billede pureshit Nybegynder
20. september 2004 - 22:10 #30
Hvad finder du ud af Mr Hanzo?
Avatar billede pureshit Nybegynder
05. november 2004 - 23:44 #31
Okay, takker for point. Hvilken skærm købte du så?