Avatar billede dr.truti Nybegynder
29. august 2004 - 14:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Masse jpg resize?

Hej Exp'er...

Er der nogle der ligger inde med et program der kan lave et resize samt indstille på kvaliteten på mange billeder samtidig?

(Til Windows)
Avatar billede cillas Nybegynder
29. august 2004 - 14:21 #1
Kan meget anbefale Irfanview.

http://www.irfanview.com

Der findes en batch converter, hvor du kan gøre det.
Avatar billede cillas Nybegynder
29. august 2004 - 14:24 #2
Btw. Inde i programmet trykker du B.

Finder dine filer og trykker på "Add All".
Vælger hvilket bibliotek du vil gemme i.
Vælger "Batch Conversion".
I output format vælger du jpeg og du kan indstille kvalitet under options.
For at resize vælger du "Use Advanced Options" og trykker på "Set advanced options".

Her vælger du din størrelse. (Personligt skal jeg ofte resize noget til 800*xxx, så her skriver man bare 800 i width og markerer "keep aspect ratio").

Så trykker du bare på Start og dine billeder er konverteret.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
29. august 2004 - 16:07 #3
det program var bare lige 100% pletskud...! Det kan jo ALT hvad man kan tænke sig til, angående convertering... Super!
Avatar billede dr.truti Nybegynder
29. august 2004 - 16:08 #4
Og tak for den lille fremgangsmåde :-)