Avatar billede speedytech Nybegynder
29. august 2004 - 13:45 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

2 forskellige VPN Programmer på samme maskine..

Kan det lade sig gøre at installer en Cisco VPN Client samt en Watchguard VPN Client på den samme maskine? Jeg har i øjeblikket installeret WatchGuard og det virker fint, men når jeg prøver at installer Cisco, får jeg afvide at den der er en tidliger installation instaleret på maskine og at den vil fjerne den og installer den nye version af cisco VPN client, men problemmet er bare at der ikke er installeret nogle cisco VPN client, kun en WatchGuard VPN Client, håber at nogle kan hjælpe mig..
Avatar billede cillas Nybegynder
29. august 2004 - 14:35 #1
Det burde godt kunne lade sige gøre, hvis de ikke bruger samme VPN sub-system. Du kan jo prøve at afinstallere begge, reinstallere Cisco klienten, og bagefter installere Watchguard klienten.

Bruger selv Cisco's klient, og den kan af og til være lidt... usammenarbejdsvillig :)
Avatar billede speedytech Nybegynder
29. august 2004 - 16:39 #2
Jeg har lige prøvet at installer begge programmer på samtidig, men det var bestemt ikke et god resultat. Kan du evt. prøve at forklar nærmere omkring VPN sub-system
Avatar billede speedytech Nybegynder
29. august 2004 - 17:25 #3
Jeg fandt ud af det. Hvis man bare stoppede og startede De forskellige service som hørte til Cisco samt watchguard clienterne.. Så kan få det til at virke..
Avatar billede speedytech Nybegynder
29. august 2004 - 22:17 #4
Jeg har stadigvæk et problem med de her 2 VPN forbindelser.. Jeg har fundet de services og task som kører samme med de forskellige forbindelse, altså Watchguard og Cisco. Her kommer problemmet så: Jeg har lavet et batch job til dem begge forbindelser. Når jeg tænder computeren, virker Cisco forbindelsen godt, og jeg kan skrifte til WatchGuard forbindelse og den virker så.. Jeg har pinge de servere som står de forskellige steder på de 2 forbindelser.
Men hvis jeg f.eks. gerne vil kører Cisco forbindelsen igen, så ser det osse ud til at den virker, men jeg får ikke noget svar fra den server som jeg pinger. Det syntes jeg er lidt mærkeligt. Så der må være et eller andet som WatchGuard programmet starter op som ikke bliver ordenligt lukket igen (tror jeg). Håber at der er nogle som har en evt. løsning på problemmet..
Avatar billede speedytech Nybegynder
31. august 2004 - 12:02 #5
Jeg fandt ud af det.