Avatar billede phunky Nybegynder
28. august 2004 - 23:15 Der er 13 kommentarer

CPU brandt af?

Kan man på en eller måde checke om CPUen er gået i stykker. Helst fra dossen.
Avatar billede belle Nybegynder
28. august 2004 - 23:19 #1
hvordan 'gået i stykker'? hvis din cpu ikke virker mere får du meget svært ved at starte computeren da den er hjertet i den. Så du kan ikke checke om din cpu ikke virker ved hjælp af et program - heller ikke i dos.
Avatar billede phunky Nybegynder
28. august 2004 - 23:27 #2
Min PC begyndte for kort tid siden at opføre sig underligt. Den blev langsommere og langsommere og til crashede uden kunne starte igen. Først installerede jeg et Ghost-image. men den blev ved med at crashe. Prøvede derefter flere versioner af XP. Samme resultat. Skiftede HDer og kabler. Virkede heller ikke. Skiftetede Rammen ud(den første testede OK). Virkede heller ikke. Efter at have været hele rækken igennem er det næstem kun en mulighed. CPuen.
Avatar billede phunky Nybegynder
28. august 2004 - 23:28 #3
Eller Motherboard?
Avatar billede arkain_ Nybegynder
29. august 2004 - 00:08 #4
Altså hvis din CPU ikke virker kan du ikke instalere windows, det virker mere sandsynligt, at der er noget galt med dit motherboard. hvis du er sikker på du har testet alt andet, er det sikkert motherboardet der er delvist i stykker.
Avatar billede phunky Nybegynder
29. august 2004 - 00:14 #5
Jeg har skiftet alt ud. HD, grafikkort, memory, kabler. Jeg har testet alt. Prøvede forskellige XP versioner. Update Bios, osv. Det underlige er at den kører OK i dos-mode.
Avatar billede tubber Juniormester
29. august 2004 - 04:17 #6
Tyder på mobo, hvis f.eks. dos kører uden at bruge noget på boardet om windows bruger så vil den kun crashe i windows.....

Har du prøvet at kører noget grafisk fra dos......et spil eller sådan
Avatar billede phunky Nybegynder
29. august 2004 - 10:32 #7
Jeg har ingen dos-spil liggende, men jeg har prøvet med to forskellige grafiske kort(der virker i anden PC) plus onboard-VGA, så det kan ikke være det kort.
Avatar billede belle Nybegynder
29. august 2004 - 13:47 #8
har du prøvet at skifte psu? det kan osse være den der får din maskine til at crashe
Avatar billede phunky Nybegynder
29. august 2004 - 14:00 #9
Min PSU er 3 uger gammel. Det er en 350w, og den gamle var en 300w. Problemet opstod ikke med det samme da jeg havde installeret PSUen, men først et par dage senere.
Avatar billede tubber Juniormester
29. august 2004 - 15:38 #10
Jeg ved ikke om det er rigtigt det her:

Men man kan forestille sig at et gammelt mobo med en ny psu bliver en smule belastet......

Men under alle omstændigheder tyder det på det er mobo........
Avatar billede phunky Nybegynder
29. august 2004 - 21:56 #11
Jeg har fundet et Asrock bundkort til 40 euro. Så får jeg vel at se om det er Mobo'et.
Avatar billede tubber Juniormester
29. august 2004 - 22:21 #12
hvor fandt du det ?
og hvad for et samt hvad CPU har du ?

Har nemlig selv AsRock og har også lige siddet med et andet til rep. så er lidt nysgerrig og måske du kunne få et hint inden du bestiller.....
Avatar billede phunky Nybegynder
30. august 2004 - 09:40 #13
CompTechWorld i Naarden(jeg bor i Holland). P4 1.7Ghz. Jeg har to PCer og den anden er enAthlon XP 2100(OCet til 2400) på et Asrock bundkort(K7S8XE+). Kører perfekt.