Avatar billede lhademmor Nybegynder
28. august 2004 - 20:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hyletone fra højtalere i skærmen

Nogen gange begynder mine højtalere (som sidder i skærmen) at udsende en irriterende, lav hyletone.
Hvis jeg åbner et vindue eller et program oveni dæmpes den eller stopper helt. Slukker jeg skærmen stopper tonen, men nogen gange starter den igen når jeg starter.

Jeg bruger VIA Audio AC'97 som sounddriver

Nogen ideer til, hvad det kan skyldes? Hvis I har brug for flere info så bare skriv.
Avatar billede arkain_ Nybegynder
28. august 2004 - 22:16 #1
er du sikker på det er højtaleren? det kan også bare være skærmen, prøv at sætte opdaterings hastigheden ned for skærmen.
>Egenskaber for skærm>indstilliner>advanceret>skærm>og vælg færre Hz eller en lavere opløsning..
Avatar billede lhademmor Nybegynder
29. august 2004 - 11:36 #2
Kan skærme hyle...?
Avatar billede arkain_ Nybegynder
29. august 2004 - 14:24 #3
Ja, hvis den er sat til for mange Hz, det gjorde min gamle 19" skærm. lavede sådan  en tinitus agtig tone.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
30. august 2004 - 10:58 #4
syret. Hvis jeg kan bruge det så skriv et svar til...
Læg det her just in case
Avatar billede arkain_ Nybegynder
30. august 2004 - 13:32 #5
Okay da. :D
Avatar billede triggy Nybegynder
30. august 2004 - 13:39 #6
hyletoner fra skærme og fjernsyn, kommer som regel fra spolen.
Den kan man i de fleste tilfælde lakere, for at undgå problemet