Avatar billede skysurfer Nybegynder
28. februar 2001 - 19:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af data mellem 2 comps!

Ja det har godt nok ikke noget at gøre med servere, but here goes.

Er der nogen der kender til noget, eller har noggen erfaring med synkronisering af 2 computere! F.eks. hvis man har sin bærbare med på ture rundt, og når man kommer hjem vil man gerne synkronisere udvalgte mapper / mails fra Outlook mm fra den ene comp. til den anden! Eller omvendt inden man tager på tur gerne vil synkronisere disse data med sin laptop.

De ting jeg har i tankerne er data som :
1. Adressebøger
2. Mails
3. Kalender
4. Div udvalgte foldere (Som dokumenter mm.)

Det skal være en funktion som skal kunne se på begge computere og sammenligne osv! Det må da findes.

:)

/mads
Avatar billede blood Nybegynder
28. februar 2001 - 19:37 #1
Hvorfor bruger du ikke bare \"Rejsetaske\" et godt og gammelt program som har været indbygget i windows siden Win 3.11 (mener jeg)
Højerklik på Skrivebordet >> Ny >> Rejsetaske
Jeg ved ikke hvordan du bruger det men det ser remelig næmt ud
Avatar billede prodic Mester
28. februar 2001 - 20:12 #2
Har læst en artikel om netop det emne, men grundet min hukommelse er jeg nødt til at finde artiklen igen. Men programmet skulle køres(så vidt jeg husker) ved start og lukning af maskinen. Undersøger det lidt nærmere.
Avatar billede makse Nybegynder
28. februar 2001 - 20:16 #3
Måske noget som det her:

http://www.solarsys.co.uk/shadow/
Avatar billede makse Nybegynder
28. februar 2001 - 20:17 #4
Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. marts 2001 - 16:28 #5
Det du er ude i, er dømt til at mislykkes. Det ender hurtigt op med: \"Lad mig nu se, hvilken en var den nyeste?\"

For at spare dig for de ærgrelser (har været der flere gange) så valgte jeg den metode at bruge min bærbare da jeg så havde mine data alle steder og så fjernbetjente jeg den fra den anden efter behov med pcANYWHERE eller hvad jeg nu havde ved hånden.

Et spørgsmål: HVORFOR vælger du at synkronisere mellem 2 computere?

/CoRex

Avatar billede prodic Mester
03. marts 2001 - 14:54 #6
Det hele kan klares ved en Online-løsning.
Nok også det smarteste medmindre man altid har sin NB med sig rundt omkring.
Løsningen ligger his www.fusionone.com. Der kan du lagre dine udvalgte ting, sålænge de fylder under 25 MB. Løsningen er pt. gratis, men bliver det et hit..så kommer det jo nok til at koste lidt.

Du henter simplethen et Klientprogram og installere det. Derunder kan du bestemme hvilke folders og andet der skal uploades til Fusionone.com. Så installere du også klientprogrammet på din NB og får den til at synkronisere dine mapper/dit indhold med det hos Fusionone.com.
Det eneste det kræver er lidt justits fra ens egen side. F.eks skal man starte programmet hvergang med tænder sin maksine og få den til at tjekke for updates. Det samme skal man gøre for at sende de sidste updates afsted.
Hvis det ikke sker, kan man risikere at fjerne f.eks noget fra sin foretrukne hvis man glemmer at update dem.

Det fede ved løsningen er at den er gratis. Det andet må man så tage med. Har dog hørt at der kan være minimale problemer med at få hul igennem til sine opdateringer. Men det skulle være sjældent.

Der findes dog også andre online-løsninger, men de koster altså lidt penge. Og virker ikke som synkronosering, men derimod som Online-backup. Ikke helt det samme. Men måske også en løsning for et firma.
Avatar billede blood Nybegynder
07. marts 2001 - 19:32 #7
Hvad med at komme videre i dette spm!
Avatar billede makse Nybegynder
17. marts 2001 - 13:29 #8
Hej Skysurfer.
Du skal huske at lukke spørgsmålet, hvis du mener at du kan bruge vores svar.