Avatar billede luis_garcia Nybegynder
28. august 2004 - 15:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Enkelt Joystick

Jeg har set at der her på eksperten for år tilbage, er blevet oprettet spørgsmål hvor folk leder efter et joystick til PC som er ligesom dem til den gamle amiga. Altså et joystick med en styrepind og 1 - 2 knapper på.
Jeg finder det umuligt at finde joysticks nutildags, som er enkle og robuste. Det er allesammen "Turbowing 750 turbo" med 7 pinde og 48 knapper! Jeg skal bare spille gode gamle Sensible Soccer på PC, og jeg havde før et Joystick som jeg ik ved hvor jeg har fået fra, som virkede fortrinligt. Det havde bare 1 pind og 2 knapper. Det gik desværre i stykker.
Er der nogle af jer som oprettede spørgsmålene tidligere som har fundet ud af noget, eller er der andre der ved hvor man kan få er ganske almindeligt joystick?
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
28. august 2004 - 15:42 #1
Hvad med at man måske kunne lave et stik fra Amiga gameport til PC gameport, så tror jeg næsten jeg har 6-7 joysticks :-)

Det må da være det samme signal fra joystikket og ud af ledningen, altså frem og tilbage og knap 1 og 2
Avatar billede luis_garcia Nybegynder
28. august 2004 - 15:49 #2
Jeg tror der er forskel på hvordan Amiga joystick og PC joystick fungerer! Så jeg tror ik det er muligt!
Avatar billede fixxxer Nybegynder
28. august 2004 - 16:16 #3
Det er skam muligt at bygge et amiga-joystick om til pc! Her kan du læse hvordan:

http://www.geocities.com/SoHo/Den/4609/JoystickPC.htm

Signalerne er skam de samme, man skal bare vide hvordan man samler det!
Avatar billede luis_garcia Nybegynder
28. august 2004 - 17:07 #4
Jeg vil ikke bygge noget om! Jeg vil have et PC joystick som er enkelt. Det må være muligt!
Avatar billede luis_garcia Nybegynder
05. september 2004 - 14:43 #5
z
Avatar billede luis_garcia Nybegynder
05. september 2004 - 14:44 #6
d