Avatar billede 9els1 Nybegynder
28. august 2004 - 09:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på trådløst netværk

Jeg har lige investeret i en "Linksys Wireless Router WRT54G". Jeg har 2 pc'ere som gerne skulle kunne komme på Internettet (Har en 2Mbit forbindelse) og være på mit eget lille interne netværk via denne router. Så er spørgsmålet lige om jeg "skal" investere i dit lidt dyrere 54 Mbps netkort, eller om jeg lige så godt kan "nøjes" med 11 Mbps ? Vil jeg ikke kunne udnytte min adsl forbindelse optimalt med et 11 Mbps netkort ? Jeg er newbie i alt det her med trådløst netværk, så bær over med mig ;-) På forhånd tak for svar
Avatar billede stef_s Praktikant
28. august 2004 - 09:11 #1
#0 Hvis routeren er 11Mbps, så behøver du ikke investere i mere, men hvis du skal overføre fra PC til PC, så er 54Mbps nok det bedste :)
Avatar billede zilladk Nybegynder
28. august 2004 - 11:22 #2
du skriver at din router er en G model altså 54Mbps.

Hvis du skal overføre støre filer mellem dine computere så ville den støre båndbredte være atraktiv. Ekkers er det lige meget da de 11Mbps er rigeligt til deling. den mindstbåndbredte du vil opnå på de 2 pc'er er 2.75Mbps hvis du har maksimal sende styrke. de 2.75Mbps er begge veje, men typisk det tal du vil opnå når du prøver at sende data mellem de 2 pc'er
Avatar billede benneharli Juniormester
28. august 2004 - 12:12 #3
For at uddybe stef_s's kommentar , vil det aldrig blive et problem for dig kun at have 11Mbps netkort, da din internet forbindelse kun er 2Mbps.

At købe et "større" netkort ville svare til at skifte fiat'en ud med en porsche for at holde i kø på motorvejen ;-P
Avatar billede 9els1 Nybegynder
28. august 2004 - 13:04 #4
Mange tak for svar; så blev jeg det klogere ;-)