Avatar billede phunky Nybegynder
27. august 2004 - 19:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC bliver ved med at crashe

Min PC begyndte for kort tid siden med at opføre sig underligt og til sidst crashede den. Derefter kunne jeg ikke boote mere. Jeg havde et Ghost-image liggende, men efter at have installeret dette lykkedes det mig kun at starte PCen op en gang før den crashede igen. Jeg prøvede at uden held at installere XP på ny, men hver gang den når til XP logoet med den bevægende blå plet under crasher den igen. Det samme sker hvis jeg installerer et Ghost-image.
Jeg lod maskinen køre et memory test-program hele natten(+-12timer) uden problemer.
Efter at have skiftet harddisk og kabler har jeg stadigvæk samme problemer. Alle gode råd er velkomne.
Findes der test-programmer(harddisk, CPU, Chipset, osv.) som man kan køre fra dossen?. Jeg har kun fundet et memory test-program.
Kan jeg på en eller anden måde checke min XP CD-Rom?.

Groetjes
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2004 - 19:33 #1
jeg skal vide hvilken harddisk du har så kan jeg smide et link til en test diskettte ?
Avatar billede phunky Nybegynder
27. august 2004 - 19:38 #2
Config: P4 1.7Ghz, motherboard med VIA chipset, Maxtor Diamond 80 Gb(6Y080L0), NU dvd-brænder.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2004 - 19:50 #3
så skal du bruge denne diskette, kør en advance test
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2004 - 19:53 #4
der findes hotcpu, men den er til windows- tester processer i cpuen.
http://www.7byte.com/index.php?page=hotcpu , men dr er noget på denne cd som du burde downloade og brænde.
http://www.ultimatebootcd.com/  - det er guld *s
Avatar billede phunky Nybegynder
27. august 2004 - 19:57 #5
Perfekt. Hvordan giver jeg dig mine point. Det er første gang jeg stiller et spørgsmål her.
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
27. august 2004 - 20:04 #6
Hvor varm bliver cpu - lyder ikke som et varme problem, men man ved jo aldrig.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2004 - 20:39 #7
En cpu kan godt tåle 50-60 gr- min egen ligger på ca 54 , du skal se det i bios for at få en sikker visning.
jeg skal lige svare - så skal du markere mit navn og vælge accepter
Avatar billede phunky Nybegynder
27. august 2004 - 20:57 #8
CPU bliver ikke varmere end 45 grader. Den er ikke overclocked. Jeg har lige testet min HD med Povermax. Den er OK.
Hvis jeg prøver at installere end anden version af XP crasher den også.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2004 - 21:04 #9
hvilket bundkort har du - for det er tydeligvis et windows/driver problem?
Lav lige denne undstilling:
start>kontrolpanel>system>advanceret>indstilliger ned ved start og genoprettelse- og fjern så fluebenet ved genstart automatisk

Nu kan du så læse fejlen i administration- fejllog - systemlog
Avatar billede phunky Nybegynder
27. august 2004 - 21:18 #10
Trykkede på send ved en fejltagelse. Jeg tror ikke at det er et driver problem. PCen kørte perfekt i et halvt år før den crashede. Start> osv. viker ikke da jeg ikke kan starte windows.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2004 - 21:32 #11
Du skriver at den kørte fint i 12 timer med memtest? - så tyder det ikke på hardwarefejl, men egentlig vil jeg give dig ret

Jeg har dog et andet ramtest program som du skal prøve så for alt hvad du siger tyder på hardwarefejl. www.goldmemory.cz
Avatar billede phunky Nybegynder
27. august 2004 - 21:47 #12
Jeg havde glemt at jeg for to uger siden installerede et USB-kort(Sweex) i min maskine. Har lige taget det ud. Måske er det årsagen.
Jeg bliver til lige at slukke denne maskine for at slutte en brænder til. Jeg vil brænde UltimateCD.
Når jeg logger på igen opretter jeg et spørgsmål med overskriften Dannyboyd under PC. På den måde kan jeg give 60 point mere. UltimateCD er virkelig en fundst. Tak.
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 09:43 #13