Avatar billede busch Nybegynder
27. august 2004 - 18:56 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Problem med nyt headset

Ok, jeg har her i dag været nede for at købe et nyt headset, men da jeg kom hjem med det og skulle teste det, fandt jeg ud af, at mikrofonen ikke virker.
Jeg er ikke sikker på om det er fordi jeg mangler software, men der står udtrykkeligt på pakken at det er et plug-and-play headset, hvilket vil sige at jeg bare skulle kunne stikke det ind i indgangen, hvorefter det så skulle virke.
Det skal dog lige siges, at selve høretelefonerene virker fint, det er kun mikrofonen der ikke registrerer om man siger noget og lign.
Jeg har søgt på internettet efter forskellige ting til at hjælpe mig, men det har ikke hjulpet.

Mit headset er et typhoon.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 19:46 #1
har du installeret/opdateret dine lydkort-drivere?
har du været inde i lydindsillinger under kontrolpanelet og tjekket at dit lydkort står som den enhed den skal bruge og at mikrofonen ikke er mutet?
Avatar billede busch Nybegynder
27. august 2004 - 19:51 #2
Jeg har været inde i lydindstillinger for at tjekke om den er/var muted, og det var ikke tilfældet, jeg er ikke siker på det med driverne, jeg tror mit kort er integreret, og jeg har ikke nogen sotware til det.
hvis jeg prøver at tjekke for nye opdateringer/drivere til det, så loader den internet-explorer, og siger at den ikke kan finde siden.
det er et soundmax lydkort.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 20:10 #3
ok giv mig navn og model på dit bundkort, så kan jeg give dig et link til dem du skal bruge.
Avatar billede busch Nybegynder
27. august 2004 - 20:16 #4
hvor finder jeg de oplysninger, sidder ved en bærbar, og jeg har ikke rigtig nogen info om den, da jeg har fået den til fødselsdag.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 20:21 #5
ok det er en bærbar, står der ikke et modelnavn i bunden eller andre steder på den? prøv at hente dette, det kan fortælle hvilken hardware der er i den.

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Avatar billede busch Nybegynder
27. august 2004 - 20:58 #6
Jeg går ud fra at bundkortet kommer fra hp/compaq eller noget, da det er her computeren er fra, bundkortet oplyses som et COMPAL 0860, der sidder en intel centrino processor på 1400Mhz og 256 mb RAM.
Grafikkortet er et radeon 9200 mobile
Mit lydkort er et Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [A-1]

Jeg kører med windows Xp pro (sp1)

hvis der er mere du vil vide, så bare sig til, det er et rimelig sejt program =D
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 21:07 #7
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 21:08 #8
lydkort slf :)
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 21:11 #9
bagefter går du ind i dine lydsettings under kontrolpanel og tjekker at der står soundmax i alle de forskellige enhedsbokse. skru evt op for alle lydstyrker.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 21:14 #10
hvis det stadig ikke virker derefter, så dobbeltklik på lydikonet, gå ind under avanceret (knappen lige under mikrofon) og vælg boost mikrofon og tjek at den ikke er sat til alternativ mikrofon.. eller slå alternativ mikrofon til, prøv begge dele, kan ikke lige huske hvordan det er.
Avatar billede busch Nybegynder
27. august 2004 - 21:42 #11
når jeg prøver at installere den fil du anviste, så kommer den med en advarsel der lyder: DRIVER NOT FOUND! reboot your system and run this setup again.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 21:55 #12
ok jeg prøver at kigge på det, prøv evt nogen af de ting jeg foreslog imens, det kunne være at noget af det løste problemet.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 22:19 #13
kan godt se det var den forkerte driver jeg fik fundet før, den anden er svær at finde, jeg leder videre.. kan du ikke lige kopiere det som everest skriver om dit system herind?
Avatar billede busch Nybegynder
27. august 2004 - 22:21 #14
PC
Operativ System    Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack    Service Pack 1
Internet Explorer    6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
PC navn    TORBEN (Torben Jensen)
Bruger Navn    Torben Jensen
Logon Domain    TORBEN

Motherboard
CPU Type    Mobile Intel Pentium M, 1400 MHz (3.5 x 400)
Motherboard Navn    COMPAL 0860
Motherboard Chipset    Intel Odem i855PM
System Hukommelse    256 MB  (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type    Compaq (11/17/03)
Kommunikations Port    Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port    ECP-printerport (LPT1)

Grafik Kort
Grafik Kort    MOBILITY RADEON 9200  (32 MB)
3D Acclerator    ATI M9
Monitor    Standardskærm
Monitor    Plug and Play-skærm

Multimedie
Lyd Kort    Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [A-1]

Lager
Disk Drev    HITACHI_DK23FA-40
Disk Drev    Winbond Secure Digital Drive
Optisk Drev    TEAC DW-224E-A  (24x/10x/24x CD-RW)

Partitioner
C: (NTFS)    38146 MB (26974 MB fri)

Inddata
Keyboard    Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus    HID-kompatibel mus
Mus    Synaptics PS/2 Port TouchPad

Netværk
Primære IP Adresser    192.168.1.11
Primære MAC adresser    00-02-3F-6B-BF-D0
Netværks Adapter    Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter
Netværks Adapter    Realtek RTL8139 C+ Fast Ethernet NIC  (192.168.1.11)
Modem    Agere Systems AC'97 Modem

Ydre Enheder
Printer    \\Jensen\Lexmark X5100 Series
Printer    Automatisk HP DeskJet 1220C på JENSEN
Printer    HP DeskJet 1220C
USB Enhed    Bluetooth by hp
USB Enhed    USB-brugerstyret inputenhed (HID)
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 22:46 #15
det er åbenbart ikke muligt at finde driverne ud fra hardware oplysningerne, hverken på div søgninger eller hos compaq, så du er nok nødt til at prøve at finde frem til modelnavnet, det burde stå et sted på den, det kan muligvis også stå under systemoplysninger som du finder i start-programmer-tilbhør-systemværktøjer-systemoplysninger.
her er en liste over deres forskellige notebook-serier:

http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_pagetype=prodhomes&h_lang=en&h_cc=za&h_product=82710&h_client=s-a-r1133-1&h_page=hpcom&lang=en&cc=za
Avatar billede busch Nybegynder
27. august 2004 - 23:39 #16
Det her er mit system nummer:
Systemmodel    Compaq nx7010 (DJ342A#ABY)
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 23:54 #17
Avatar billede busch Nybegynder
27. august 2004 - 23:59 #18
Jeg søgte selv på den side, men fandt heller ikke driveren til det program/lydkort, men jeg søgt på soundMAX, og det resulterede i de her links: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/search/search.jsp?locale=en_US&prodTypeId=321957&prodSeriesId=380679&tx=soundMAX

undskyld at jeg ikke kan finde ud af at lave dem om til direkte links :S

jeg kiggede også efter en løsning, i den næst-nederste tråd på første side, der står der nogle ting om folk der havde det samme problem som mig, men jeg kan ikke finde ud af at løse det med de links dr bliver givet der.
Avatar billede busch Nybegynder
28. august 2004 - 00:00 #19
jeg ser nu at de automatisk bliver lavet om til links...sorry, my bad =D
Avatar billede nopsen Ekspert
28. august 2004 - 00:09 #20
ja jeg har søgt de samme steder uden resultat.. kan være det ender med at du skal ha fat i compaqs supportafd, det er ikke sikkert at det er driverne der er skyld i problemet, men hvis du har prøvet alt det andet var det jo værd at prøve.
prøv at opdatere chipsetdrivere osv, så er du sikker på at alt er som det skal være.
jeg leder videre og vender tilbage hvis jeg finder noget igen.
Avatar billede nopsen Ekspert
28. august 2004 - 00:26 #21
fandt dette i deres forum, ved ikke om det kan bruges

http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=163237
Avatar billede nopsen Ekspert
28. august 2004 - 00:49 #22
her er en der giver et link til lyddriveren til samme model som din.

http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=620906
Avatar billede cooksie Nybegynder
28. august 2004 - 01:12 #23
Nu ved jeg ikke om der var mikrofon på dit gamle headset, men hvis der ikke var har du så adgang til at låne en anden mikrofon et sted, eller evt at koble dit headset til en anden computer, hvor du ved at mikrofon indstillingerne fungerer.
Mere fordi det ville være lidt ærgerligt at spille tid på at søge efter drivere, hvis det er mikrofonen der er i stykker.
Avatar billede busch Nybegynder
28. august 2004 - 09:49 #24
jeg tvivler på at det er mikrofonen der er i stykker, eftersom jeg har prøvet at teste den, der kom en skrattende lyd i ca. et sekund, og derefter forsvandt den, og der var mikrofon på mit gamle headset, og det virkede fint.
men ellers prøver jeg lige at kigge på de links.
Avatar billede busch Nybegynder
28. august 2004 - 10:23 #25
Jeg har nu prøvet at installere driveren ved hjælp af det link nopsen gav mig, nu kom den ikke med den fejl om at driveren ikke blev fundet, men det hjalp heller ikke på mikrofonen.
Avatar billede cooksie Nybegynder
28. august 2004 - 13:15 #26
Hvis både det nye og det gamle headset er std. headset, med 1 lille rundt stik til høretelefonen og 1 lille rundt stik til mikrofonen, så bør de kunne sættes til alt udstyr ligefra computere over stereoanlæg til walkmen.
Hvis det er denne type stik er headsettet uafhængigt af drivere, og hvis det ene sæt virker skal det andet også virke. Hvis kun det ene virker er det andet i stykker!

Dit svar herover siger at det gamle sæt virker mens det nye ikke virker. Som ovenikøbet har lavet en skrattende lyd, for derefter at stoppe.

Hvor kom den skrattende lyd forresten fra. Ud af mikrofonen eller dine højttalere?
Avatar billede busch Nybegynder
28. august 2004 - 13:55 #27
Den lyd kom efter at jeg testede mikrofonen i counter-strike's voice tester, jeg sagde noget, så kom den skrattende lyd, og derefter kom der ikke flere lyde selvom jeg snakkede videre.
Avatar billede nopsen Ekspert
28. august 2004 - 18:11 #28
hvis intet af det jeg har skrevet eller henvist til har hjulpet, kan det være cooksie har ret i at den måske er defekt, du har vel ikke den gamle mic der virkede endnu?
Avatar billede busch Nybegynder
28. august 2004 - 20:34 #29
jeg har stadig den gamle mikrofon/headset, men den skratter helt vildt, og lyden er dårlig.
Det kan selfølgelig være at den er defekt, men jeg har været nede for at bytte den en gang, eftersom jeg ikke kunne få den til at virke, så det ville da være underligt hvis der var to i træk der ikke virkede?
Avatar billede nopsen Ekspert
28. august 2004 - 20:46 #30
ja det lyder meget usandsynligt at den skulle være defekt hvis du allerede har prøvet at bytte den.
jeg er blank for flere forslag lige nu, fatter ikke at intet af det har hjulpet, synes efterhånden alle muligheder er gennemprøvet :(
Avatar billede busch Nybegynder
28. august 2004 - 20:49 #31
Det er i orden, men jeg regner med at den er defekt, jeg sidder til et LAN lige nu, og vi har også testet den på en af mine venners computer, han fik den for et par måneder siden, så jeg regner med at den i hvertfald understøtter mit headset/mic.
Avatar billede nopsen Ekspert
28. august 2004 - 21:08 #32
ok det ville jo forklare en del, hvis det er tilfældet.
Avatar billede busch Nybegynder
30. august 2004 - 15:43 #33
Jeg ville bare lige informere jer om, at det var i stykker :S det var måske lidt dumt at jeg ikke gik ned med det igen, men jeg kunne ikke få mig selv til det på så kort tid...
men ellers nopsen, du skal være velkommen til at besvare mit spørgsmål hvis du gerne vil have nogle point for dit besvær.
Avatar billede nopsen Ekspert
30. august 2004 - 18:06 #34
ok jeg takker :)
utroligt at den også var i stykker, den slags er ikke noget man regner med, men godt det endelig blev løst.. skær bare rigeligt af pointsene, jeg skal ikke ha 200 for dette.
Avatar billede busch Nybegynder
31. august 2004 - 18:57 #35
sådan, jeg har ikke noget i mod at du får mine points, da jeg ikke er herinde så tit, og det ser ud til at jeg i forvejen har nok points til et par spørgsmål mere.
(btw. så vidste jeg heller ikke hvordan man satte antallet af points ned :S)
Avatar billede nopsen Ekspert
31. august 2004 - 22:01 #36
ok :)
for at skære ned på pointsene, kan man selv lægge et svar og så dele dem.