Avatar billede softe Nybegynder
27. august 2004 - 15:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kompagnon søges, IP-telefoni!

Hej

Jeg har længe gået og lejet med tanken om at starte egen virksomhed – nu skaldet være! Alle har sine begrænsninger – min er at jeg har brug for en kompagnon, da jeg ikke selv føler jeg magter at stå med hele ansvaret og desuden mangler nogle kompetencer. Derfor søger jeg en partner. Du skal gerne bo i København, da jeg er af den overbevisning at fysiske møder fungere lidt bedre end de ellers mange muligheder der er inden for kommunikation. Jeg forestiller mig at du er 18+ (jeg er selv 19 – men meget moden af min alder), er fuld af gå-på-mod og ellers har en sund indstilling til tingene. Det ville for mig være en STOR fordel at du er stærk inden for serverbaseret arbejde.

Området jeg kan se et potentiale i er IP-telefoni. Markedet er stadig i sin opstarts fase, og det gælder om at hoppe på toget inden det er kørt med TDC og resten af teleselskaberne.

Kunne du tænke dig at arbejde på fritidsbasis (lige som jeg), og er du klar på en ”god portion udfordring”? Så send mig en mail med info om dig selv og hvorfor DU godt kunne tænke dig at blive selvstændig, på soren_therkelsen@hotmail.com og lad os få en snak om tingene.

Mvh. Søren Therkelsen.
Avatar billede hacked Nybegynder
31. august 2004 - 13:03 #1
Måske du kunne uddybe lidt nærmere, hvad dit kommende firma kommer til at beskæftige sig med indenfor ip-telefoni. Jeg mener du må have nogle ideer for det er ikke bare noget man starter op fra den ene dag til den anden.
Avatar billede exp Juniormester
08. september 2004 - 08:33 #2
Luk venligst det ene spørgsmål - det er ikke tilladt at oprette det samme spørgsmål flere gange.

exp/coadmin
Avatar billede kein Nybegynder
10. september 2004 - 19:12 #3
IP Telefoni er der helt sikkert potentiale i !
Søren, hvis du har de tekniske kompetencer, har jeg erfaringen og økonomien til at starte selve virksomheden op...

Bor i Roskilde, er 27 og har god erfaring med opstart af nye virksomheder. Skriv på olin@kein.dk så taler vi om det.
Avatar billede kotler Nybegynder
13. september 2004 - 18:04 #4
Hej Søren
Jeg tænkte, at jeg lige vil forsøge at komme med lidt kritiske input til dit initiativ.
1) Det kræver en rimelig stor portion teknisk kundskab at starte et IP-telefoni selskab op, hvorfra vil du skaffe denne(Jeg synes, jeg kan læse ud af dit indlæg, at du ikke selv besidder denne). Det kræver altså mere end bare en enkelt programmør, der laver det i sin sparsomme fritid.
2) Er det sådan at du har et idégrundlag til din virksomhed?. Umiddelbart skal du regne med, at du er oppe mod så kompetente og ressourcestærke konkurrenter, at det kræver, at du allerede ved virksomhedens fødsel har skaffet dig en ellen anden form for konkurrencefordel(unikt idégrundlag, patenterbar teknologi eller lignende).
3) Hvilke kompetencer tilfører du selv virksomheden? Som nævnt er den branche du har valgt overordentlig vanskelig, og det vil nødvendigvis kræve noget "hår på brystet". Det kræver altså mere end at være fuld af gå-på-mod.
4) Hvor henter du de forholdsvis store økonomiske midler, det kræver at starte en sådan virksomhed op?(Her tænker jeg på udgifter til markedsføring, udvikling etc.)

Husk at tænk på hvad det er DU kan tilbyde kunderne, som andre selskaber ikke kan. Der er altså allerede mange spillere på markedet som har ret gode løsninger.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:12 #5
der er nu flere sværvægter i VoIP her i Danmark, så hvordan vil du konkurrere med dem? Da både skypoe og net2phone er gratis nu, hvordan kan du tjene penge til projektet? Hvilket udenlandske programmer har du kigget på?
headhunter@dkmail.zzn.com
Avatar billede mclean Nybegynder
30. december 2004 - 17:37 #6
Hey!! Er du kommet videre med dit projekt? Synes det er en fed idé, og min kompagnon og jeg har haft samme tanke!
Avatar billede drbean Nybegynder
05. januar 2005 - 22:22 #7
Desværre ser jeg først denne tråd nu. Jeg har selv startet sådan et projekt i forbindelse med min svendeprøve. System kom op og kører, og fungeret. Det hele gik  rigtig godt, også efter svendeprøven. Vi fik invenstorer på, og var ude og holde fordrag, bl.a. for ingeniørforeningen, sammen med TDC og Telestyrelsen. Hvis du starter, er der noge ting du skal være opmærksom på:

-Idag, er der en masse regler for telefon selskaber. Disse regler gælder OGSÅ VoIP.
-Hvad med QoS? Dette vil der ikke gå lang tid endnu før alle kunder vil have dette som et højt ønske.
-Du må for gud skyld ikke hoste det på en almindelig ADSL.
-Og til sidst. Husk andet end normalt email support. Du er nød til at have telefon support, hvis Hr og fru Jensen skal hoppe på
Avatar billede erikg Nybegynder
05. juni 2005 - 00:09 #8
Lad mig høre hvad der sker.

Jeg er interesseret (eg-at-bellcom-dk)
Avatar billede softe Nybegynder
16. august 2005 - 16:24 #9
Hejsa,

Det gik lidt i stå. Drbean - vi var langt omkring i reglerne. Vi satte os godt ind i det fra Telestyrelsen og fik indhentet en del tilbud på brug af båndbrede fra bl.a. orange, tdc og telia. Men for dem der forsøger sig, er det da spændende at sætte sig ind i. Reglerne fra telestyrelsen kan godt være lidt komplicerede, men det kan lade sig gøre.

Vi var også opmærksomme på det med supporten. Vi blev også enige om at mailsupport IKKE var tilstrækkeligt.

Da det ikke blev til noget samarbejde med nogle af de svar jeg modtog, håber jeg ikke folk vil kalde mig grisk hvis jeg selv henter point tilbage. Ellers må jeg dele point ud til dem der føler sig trådt på.

/Søren