Avatar billede zigzager Nybegynder
27. august 2004 - 14:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Active Directory

Hvor dælen er det nu man kobler messenger fra ... har et par arbejdspladser med den installeret og de ikke skal kunne bruges..

Tak

/Mogens
Avatar billede speedytech Nybegynder
29. august 2004 - 23:17 #1
Var det ikke bedre at afinstaller Messenger fra klienten?

'RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove'

Den har jeg brugt efter på de klienter hvor det ikke var gjort..

og har gjort sådan at det ike findes mere på de nye installationer af winxp ved hjælp af winnt.sif - under [Components] msmsgs= off ..

Det er mit bedste bud..

PS. Jeg fandt osse lige det du søgte her..
http://techrepublic.com.com/5100-6270_11-5029643.html
Avatar billede eraserhead Nybegynder
07. september 2004 - 15:12 #2
Du kan styre det i en GPO.
Du finder det her:
Administrative Templates
  Windows Components
    Windows Messenger
Set følgende:
  Do not allow Windows Messenger to be run                Enable
  Do not automatically start Windows Messenger initially  Enable

Dette skulle gøre tricket.
Avatar billede zigzager Nybegynder
08. september 2004 - 08:35 #3
ja mener nok jeg har set det - men er det ik på en 2003 server man har den mulighed ?? .. fordi i før winXP pro var der jo slet ik MSN med som standard ...
Avatar billede eraserhead Nybegynder
08. september 2004 - 09:03 #4
Det jeg beskriver er lavet på en 2003 server. Det virker fint på XP pro arbejdspladser. End ikke med administratorrettigheder kan du få Messenger til at køre!
Avatar billede eraserhead Nybegynder
14. september 2004 - 15:23 #5
Noget nyt?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. september 2004 - 12:02 #6
-> Den løsning som eraserhead beskriver findes ikke i 2000 server , men kun i 2003 - desværre.
Men hvad med at køre et logon script som helt sletter msn fra pcén?
f.x. del c:\Program Files\MSN Messenger
har ikke lige bedre løsninger i ærmet...
Avatar billede zigzager Nybegynder
16. december 2004 - 10:01 #7
gir eraser points - har installeret 2003 server så GPO er vist nemmest at løse det i :-)