Avatar billede djmaster Nybegynder
27. august 2004 - 13:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Først adgang til nettet efter 4-5 minutter

I minb cisco soho 77 router er der en lampe der tænder når jeg har adgang til nettet. Dette plejer den at gøre efter ca. 1 minut, det gør den også nu. Men derefter går der ca. 4 minutter før jeg kan få forbindelse til nettet.
Jeg har lige formatteret computeren og sat nettet op igen, den første uge virkede det som det plejede, men pludselig er problemet kommet.

Hjælp!

Jeg bruger en compaq med win 98. Tiscali er min internet udbyder.
Avatar billede kajak Nybegynder
27. august 2004 - 23:40 #1
har selv den Cisco router derhjemmem synes den er skod.

kan du pinge routeren når det er den er lige er tændt? prøv at skrive: "command" i Kør, når DOSpromten kommer frem skal du skrive fx: ping 192.168.1.1 så kan du se om den svarer!

du kan også se om du fx får IP fra routeren med det samme. skriv "winipcfg" og hvis dit netkort har en 192.168.... adresse har den forbindelse med routeren. det kan jo være den der er lidt sløv!

har du firewall på? prøv at deaktiver den, hvis det er.
Avatar billede djmaster Nybegynder
28. august 2004 - 18:16 #2
Jeg har løst problemet nu. Jeg tror det hjalp da jeg installerede Internet Explorer 6. Hvorfor det hjalp ved jeg ikke, og hvorfor problemet pludseligt opstod ved jeg heller ikke.
Jeg havde allerede prøvet at pinge min router uden held.
Har ikke firewall.
Avatar billede djmaster Nybegynder
05. oktober 2004 - 17:14 #3
luk