Avatar billede bluestrike Nybegynder
27. august 2004 - 11:22 Der er 2 kommentarer

Enable og disable radiobuttons.

Jeg have det problem at i den opgave jeg sidder med skal brugeren have forskellige valgmuligheder alt efter de valg han foretager.

Det bringer mig ud i det problem at jeg via click eventet på en radiobutton skal enable og diable andre radiobuttons, håber nogen kan hjælpe.

<input type="radio" checked name="radiobuttonPipes" onclick="toggleDrinkSquare(this)" id="radiobuttonPipes1" value="<%=DrinkSquare%>">

<input type="radio" name="radiobuttonPipes" onclick="toggleDrinkRound(this)" id="radiobuttonPipes2" value="<%=DrinkRound%>">

Disse radiobutton skal styre nogle andre buttons, mit script ser lige nu ud som herunder, men det virker ikke.

function toggleDrinkSquare() {
document.getElementById("options").radiobutton22.disabled = false;

document.getElementById("options").radiobutton26.disabled = true;
}

function toggleDrinkRound() {
document.getElementById("options").radiobutton22.disabled = true;
document.getElementById("options").radiobutton26.disabled = false;
}

Optins er form navnet.
Avatar billede roenving Novice
27. august 2004 - 12:34 #1
Er det ikke bare:

function toggleDrinkSquare() {
document.getElementById("radiobutton22").disabled = false;

document.getElementById("radiobutton26").disabled = true;
}

function toggleDrinkRound() {
document.getElementById("radiobutton22").disabled = true;
document.getElementById("radiobutton26").disabled = false;
}
Avatar billede bluestrike Nybegynder
06. september 2004 - 15:23 #2
Prøvede det.. men kunne ikke få det til at virke, så istedet lavede jeg dem i Divs så jeg kunne skjule divs'ene.. men hvis der er nogen der kan bekræfte at roenving har ret, får han pointene, jeg kunne dog ikke få det til at virke. :-/