Avatar billede ljoh Nybegynder
27. august 2004 - 11:16 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Gif med random billedvisning

Kan det lade sig gøre at lave en gif (eller et andet format), hvor man har en række billeder der skal vises random?

ljo
Avatar billede hammerhead Nybegynder
27. august 2004 - 11:19 #1
Du kan lave en gifanimation i forskellige programmer, bla. Imageready.

Du kan også med javascript gøre således at der skiftes mellem en række billeder hver gang hjemmesiden opdateres.

Endelig kan du også lave en flash animation.
Avatar billede ljoh Nybegynder
27. august 2004 - 11:21 #2
Jeg kan sagtens lave en gif der skifter mellem en række billeder, men mit problem er at billederne skal vises i random rækkefølge.
Avatar billede babyworm Nybegynder
27. august 2004 - 14:12 #3
Det kan ikke lade sig gøre at lave en gif fil med random billeder.

Lad som om .gif er en film der bliver afspillet. Når du sætter en film igang, kan den jo ikke afspille random film. :)
Avatar billede ljoh Nybegynder
27. august 2004 - 14:33 #4
Kan man klare problemet på andre måder/formater?
Avatar billede babyworm Nybegynder
27. august 2004 - 14:58 #5
Jo.. du kan bruge javascript... Så laver du hver billede og så tager den selv billedet..
Avatar billede ljoh Nybegynder
27. august 2004 - 15:55 #6
Har du en mere grundig forklaring, måske et godt link?
Avatar billede babyworm Nybegynder
28. august 2004 - 19:07 #7
Her er et script.. dog brugt med bannere, men jeg leder lidt videre :)
http://www.html.dk/scripts/javascript/00018/
Avatar billede ljoh Nybegynder
28. august 2004 - 22:03 #8
Jeg har fundet det rigtige script, men tak for hjælpen.
Avatar billede babyworm Nybegynder
29. august 2004 - 09:31 #9
var så lidt :)
Avatar billede chrisscan Juniormester
28. september 2004 - 00:33 #10
Har du et link til det rigtige script ?

CK
Avatar billede ljoh Nybegynder
28. september 2004 - 16:26 #11
Avatar billede mikidk Nybegynder
15. oktober 2004 - 00:26 #12
har kikket på http://www.html.dk/scripts/javascript/00018/ er der ikke nogen der være sød at forklare hvordan og specielt hvor koder og billeder skal ligge, hvis man ønsker at have random billedskift på sin webside. tak for et svar