Avatar billede tama Nybegynder
27. august 2004 - 10:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sende en variabel med til xsl dokument!

Jeg kunne godt tænke mig at man i en html side kan indtaste et brugernavn i en form. Dette brugernavn skal sendes med til xslt dokumentet hvor oplysningerne om brugeren skal tages ud af xml databasen.

XML databasen er designet og ligeledes er html filen, problemet er nu bare at få sendt en variabel med over, jeg tænkte i stil med: "visBrugeroplysninger&Tama.xsl".

Og derefter hente oplysningerne ud.

Kan dette lade sig gøre og er der nogle der kan forklare hvordan?
Avatar billede reb Nybegynder
27. august 2004 - 13:11 #1
Ved ikke om det her kan bruges, men det er et svar jeg tidligere er blevet henvist til, med nogenlunde samme problemstilling som du foregiver:

http://www.eksperten.dk/spm/319608

Jeg fik mit til at virke ud fra det, med modtagelse af parameter.
Avatar billede tama Nybegynder
29. august 2004 - 17:52 #2
Jeg ville gerne have haft det til at virke uden nogen form for scriptsprog men hvis det ikke kan lade sig gøre kan jeg jo blive nødt til at kode noget asp...

Kan det virkeligt passe at man ikke kan lave det med ren HTML?
Avatar billede tama Nybegynder
31. august 2004 - 15:29 #3
Jeg har kigget på eksemplet, men kan simpelthen ikke få det til at fungere. Det har vist noget med min asp kode at gøre. Håber der er nogle der kan finde fejlen, jeg er ikke så god til ASP.

<html>
<head>
<title>Service</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="StyleSheets/MainStyleSheet.css">

<script>
function go()
{

<%
Set kunden = document.entry.kunde.value

Set xml = CreateObject("MSXML2.DOMDocument.3.0")
xml.async = false
xml.load(Server.MapPath("EmneKartotek.xml"))

set xsl = Server.CreateObject("MSXML2.FreeThreadedDOMDocument")
xsl.async = false
xsl.load(Server.MapPath("ServiceCenter.xsl"))

set xslTemplate = Server.CreateObject("MSXML2.XSLTemplate")
xslTemplate.stylesheet = xsl

set xslProc = xslTemplate.createProcessor()
xslProc.addParameter "Kunde", kunden

xslProc.input = xml
xslProc.transform()
Response.write (xslProc.output)
%>
}
</script>

</head>

<body>
<h3>Indtast dit kunde ID for at se dit firmas emneliste</h3>
    <form name="entry">
    <input type="text" name="kunde" size="16">
    <br><br>
    <input type="button" name="enter" value="Enter" onclick="go()">
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede tama Nybegynder
31. august 2004 - 15:30 #4
Forresten er fejlmeddelsen fra IIS følgende:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A01A8)
Et objekt er obligatorisk: ''
service.asp, line 11.

Altså linien      Set kunden = document.entry.kunde.value
Avatar billede tama Nybegynder
01. september 2004 - 12:11 #5
lukker