Avatar billede casch Nybegynder
26. august 2004 - 17:38 Der er 6 kommentarer

prob. med ntfs ret. når der flyttes filer på samme partition

Ja jeg har en winxp maskine med et data drev hvor forskellige brugere gemme deres dokumenter. Visse dokumenter skal brugerne dele med hinanden. Så jeg har oprettet en fælles mappe hvor alle har fuld rettighed til. Men når en bruger flytter filer fra deres egen mappe over i fælles mappen så har de andre brugere ikke adgang til filerne. Kan jeg slå det fra så ntfs rettighederne ikke følger med når brugerne flytter filerne rundt på samme partition?
Avatar billede ksoren Nybegynder
26. august 2004 - 17:48 #1
En mulig løsning: bed dem kopiere filerne, i stedet for at flytte dem; så vil rettigherne sættes efter mappen de kopieres ind i.
Avatar billede casch Nybegynder
26. august 2004 - 18:31 #2
ja hvis det var rutinerede brugere var det en mulighed, men da det er en blandet landhandel og de har mange forskellige måder at gøre tingene på er det ikke en mulighed
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 19:04 #3
Så er der vist ikke andre muligheder end at oprette "fælles mappen" på en anden partition.
Avatar billede casch Nybegynder
26. august 2004 - 21:28 #4
det kan da ikke passe at man ikke kan gøre andet. Det skal være på samme partition!
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
27. august 2004 - 08:39 #5
Det kommmer lidt an på hvordan du har tildelt rettighederne men hvis du har en "deny" på nogen af filerne så ovskriver det andre rettigheder. Er brugerne medlem af en gruppe? I så flad kunne man måske anvende en gruppepolitik men det kommer lidt an på hvordan du har sat hele scenariet op. Hvis du koomer med lidt flere oplysninger så kan vi nok få det til at virke
Avatar billede casch Nybegynder
20. september 2004 - 11:21 #6
lukker. har ændret i brugernes rettigheder på domæne controlleren i stedet