Avatar billede webb Nybegynder
28. februar 2001 - 14:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Detect Database (Table) ændringer !?

How the hell detecter man om der er blevet
fortaget ændringer i en database (tabel) ?

Formål er at notify bruger at anden bruger
har tilføjet en record...

-Webb
Avatar billede martinlind Nybegynder
28. februar 2001 - 14:46 #1
Brug Interbase og IB-Event componenten, det virker skide godt og er super enkelt at sætteop

/Martin
Avatar billede martinlind Nybegynder
28. februar 2001 - 14:48 #2
Så definer du bare nogle triggere der fyrer en IBEvent af og sætter en Event-comp på din delphiform, kører et refresh-statement når du får en event. ( Det ER virkelig nemt at få til at køre, også selv om jeg måske ikke lige er så god til at forklare det )
Avatar billede webb Nybegynder
28. februar 2001 - 14:54 #3
Jeg bruger ikke Interbase, men BDE og en local
Access database !

Findes der et event som i IB ?

-Webb
Avatar billede martinlind Nybegynder
28. februar 2001 - 15:05 #4
NEJ, det er KUN Interbase der har den fasilitet, hvis du ikke vil bruge IB, skal du selv kode noget, men BDE og Netværk er en dårlig blanding og hvordan kan du køre med en local db. og flerebrugere samtidig ???

/Martin
Avatar billede webb Nybegynder
28. februar 2001 - 15:21 #5
Jeg afviser lige svaret engang til.. Sorry !

Problemet er at jeg ingen server har som kan være
database-server. Altså jeg må bruge en local database på netværk (fungerer ok så længe det kun er 10-20 brugere og 5 samtidige ca.)

Er der nogle der har noget kode der kan ? Jeg ved at der findes Database & table komponenter som har
disse events, men kan ikke finde dem !
Avatar billede martinlind Nybegynder
28. februar 2001 - 15:31 #6
Et godt råd, Skift til Interbase den kan saktens kører som Local, og den håndterer snilt mange brugere også samtidig, den er GRATIS og den fylder kun ca. 10mb installeret den tager ca. 2 min. at installere den og så har den lige det du mangler nemlig IB-Event. Så hvis jeg var dig ville jeg overveje kraftigt du kan også køre uden BDE, IBExpress til delphi virker fint, og du kan lave runtime install af IBClient softwaren osv. osv.

Kort sagt er det en FED DB.

/Martin
Avatar billede webb Nybegynder
01. marts 2001 - 14:00 #7
Sorry har ingen maskine til at lege server !
Og giver ikke point til et råd

Et konkret svar er at fortrække!

Desuden fatter jeg ikke hvorledes IB virker og
skal jeg til at programmere hele mit projekt om ?

Hvordan overfører jeg min Access database til IB o.s.v

Too much work for a facility !

point øget !

-Webb
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. marts 2001 - 14:32 #8
Webb >> Gi mig din mail adr. så skal jeg sende løningen til dig, med BDE
Avatar billede webb Nybegynder
01. marts 2001 - 15:14 #9
Til Martin Lind,

Sorry fordi jeg er så stædig, men have jeg haft en server havde jeg nok startet med MS SQL og ODBC
evt. InterBase. Men jeg prøver at overbevise mit firma at det er muligt at lave et program som kan
dele data fra en fælles database. Og jeg har kun et fælles drev på en server + MS Access 97

Det sucks, men såen er livet. Nu vil jeg bare gerne lave den rutine som kan Refresh\'e en tabel eller gi en Message om nye records i mine tabeller.

Min E-mail er : pedersen.steffen@talkline.de
Avatar billede webb Nybegynder
01. marts 2001 - 15:16 #10
Eeee Heee jeg kom til trykke <accepter svar>

Shiit...well lad os se din løsning
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. marts 2001 - 15:32 #11
Jeg kan da sige at det er en comp. jeg fandt på nettet som praller med at kunne det du mangler med bde, og MED source.

Er sendt
Avatar billede webb Nybegynder
01. marts 2001 - 15:34 #12
Shiit den er nok den comp som jeg har set før, men jeg har kraftedme ikke kunne finde den de sidste 2 dage !!

Har du nogle gode links til hvor jeg kan finde diverse godter for en høkerprogrammør som jeg ?
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. marts 2001 - 15:47 #13
Jeg takker for point\'ne.

Jeg søgte på www.delphi32.com/vcl
og så bruger jeg som regl bare www.undu.com der er en link page til alle de andre, jeg bruger også www.borland.com de har også en link side.
ellers har jeg ikke endnu fået lavet mig en ordenlig link side.

/Martin
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. marts 2001 - 15:51 #14
Jeg har forresten også stor glæde af DelphiMagazine som efter min mening er det bedste bled på makedet.