Avatar billede momolytter Nybegynder
26. august 2004 - 14:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny Router og Siemens box - hvad gør jeg

Hej
Jeg er nu den glade ejer af en trådløs router. Jeg tør bare ikke sætte den, til fordi jeg er lidt i vildrede.
Der er to Simensbokse tilsluttet. En lille en der er forbundet til stikket ud af huset og en større en der er forbundet til PC-erne (og til den lille boks).
Kan jeg slutte den direkte til den store Simensbox (XpressLink), eller skal Siemensboksen kobles af og Routeren forbindes til den lille siemens boks.

PS: Jeg har en tele2 løsning og får tildelt to dynamiske ip-adresser i den nuværende løsning (hvis det har nogen betydning).
Avatar billede kajak Nybegynder
26. august 2004 - 14:15 #1
Bare sæt den til i 10bT porten på dit modem. for din siemens box (den store) er kun en bridge. så er det er routeren der får IP adressen. du kommer ikke på nettet uden skillefilter og bridge!

håber du finder ud af det!
Avatar billede momolytter Nybegynder
26. august 2004 - 20:21 #2
Tak for hjælpen Hvis jeg kommer på nettet igen, så er der point ;-)
Avatar billede kajak Nybegynder
26. august 2004 - 20:31 #3
Hvis du har 2 dynamiske IP adresser har du altså DHCP, så den skal stå til "obtain an IP automaticly" eller "dhcp".

Hvad er det for en router du har fået?
Avatar billede momolytter Nybegynder
26. august 2004 - 22:20 #4
Der er point - jeg er på igen. Routeren er en Belkin - men dens "hurtigindstilling" klarede konfigureringen.

Men manuelt skulle jeg altså ind i Netværksindstillinger og konfigurere Tcp/ip indstillingerne til ovenstående ?!
Avatar billede momolytter Nybegynder
07. september 2004 - 10:58 #5
Hej Kajak. Hvis du vil have point, så skal du lige sende et svar.
Avatar billede kajak Nybegynder
07. september 2004 - 10:59 #6
ok.... er det svar nok ? :)