Avatar billede cost Nybegynder
25. august 2004 - 22:17 Der er 1 løsning

Athlon 64 vs Athlon FX53

Jeg er på vej til at opgradere min PC, da jeg synes den er begyndt at blive lidt langsom.

er Intel mand i forvejen, men har ikke de store lyster til at købe Intels nye processor, da dette indebærer et køb af et PCI express grafikkort til omkring 4000, har et 9800 pro som jeg gerne vil genbruge

Valget er derfor faldet på en Athlon 64 bit processor... det skal være en af du hurtige af typen... har undersøgt og læst en masse testes og har et par spg som jeg håber at få svar på (ikke gæt)

De nye sokler understøtter dualchannel ram, dette gør bundkortene også men har læst at memory controlleren på athlon ikke gør det, er det korrekt hvilken af modellene, hvis nogen, understøtter fuldt dual ddr.?

kan se på deres beskrivelser af ath64 at den kan have 64 eller 128 bit memory controller, mens fx 53 kører udelukkende med 128 bit. hvad gør dette?

har læst at en athlon 64 3800+ kører lige så hurtigt som en fx53, så udover overcloking muligheden med ulåst multiplier, er der så nogen fordel i at give 1500 mere for FX processoren?

hvordan er det med hukommelse? skal FX have ECC ram, ???

Håber at få nogle svar fra nogle Athlon entutiaster
Avatar billede quakesanta Nybegynder
26. august 2004 - 00:37 #1
FX skal med det nye 939 chipset ikke have ECC ram mere. Jeg vil foreslå du køber en 64 3500+. De sidste 200 Mhz op til 3800+ og fx 53 er ikke det dobbelte værd, køb ekstra ram, eller en harddisk til noget raid for de penge. Med det nye chipset understøtter athlon 64 dual ddr.
Et godt bundkort er "GigaByte GA-K8NSNXP-939" Har selv lige købt et.