Avatar billede w-w Nybegynder
25. august 2004 - 22:12 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke se ny Harddisk

Har netop installeret ny Harddisk 160 GB i computer (XP) sat den op i Bios og kan se disken i enhedshåndteringen. Alligevel får jeg ikke mulighed for at se den under "Denne computer".

Hvordan får jeg forbindelse med den så jeg kan partitionere den og begynde at bruge den ?
Avatar billede zenorph Nybegynder
25. august 2004 - 22:16 #1
Du skal ind og formatere din harddisk først - gøres ved at gå ind under:

start --> setings --> control panel --> administrative tools --> Computer Management  --> disk management.

Derinde finder du din nye harddisk -> højreklikker og vælg formater.
Avatar billede screem_brille Novice
25. august 2004 - 22:21 #2
han skal dog lige oprette en eller flere partioner før han kan formatere den.
Avatar billede w-w Nybegynder
25. august 2004 - 22:27 #3
screem brille: Hvordan partitionerer jeg bedst. Har XP noget standard eller skal jeg omkring Partitioning Magic?
Avatar billede tumben Novice
25. august 2004 - 22:31 #4
du gør det hele derinde...mht partitioneringen...så kommer det jo an på hvad du skal bruge disken .til ca 20 til en C....og så  3 drev på et par og halvtreds....eller hvordan du nu syntes
Avatar billede w-w Nybegynder
25. august 2004 - 23:39 #5
Det virker... Et spørgsmål ekstra - Hvordan kan jeg lægge to tidligere partitioner sammen (den ene indeholder styresystemet XP)?
Avatar billede tumben Novice
25. august 2004 - 23:45 #6
altså så de stadig virker...hhhmmm det må vist være det der du selv sagde Partitioning magic.....for hvis du gør det i XP...så blir nedlagt og derefter lagt sammen
altså....skal de ikke bruges mere...så brug XP...og nedlæg dem...så blir de til en som du så oprette en partition på....MEN hvis de skal bruges med data på....så er det P.M.
Avatar billede screem_brille Novice
25. august 2004 - 23:45 #7
til det skal du bruge et 3 part program (f.eks partition magic), så er det ikke nødvendigt at reinstallere, men man bør dog tage backup, du kan også vælge at lave en reinstallation, og under denne slette de nuværende partioner, og oprette en ny, der skal du tage backup hvis du ønsker at bibeholde dine data (i det andet tilfælde er det hvor modig / dumdristig du er :) )
Avatar billede tumben Novice
25. august 2004 - 23:46 #8
uden at jeg kender P.M.....men det er vist det man bruger
Avatar billede w-w Nybegynder
25. august 2004 - 23:54 #9
Tak for hjælpen. Jeg prøver Partition Magic.